Forfatter
Tittel Atferdsproblemer blant barn og unge: teoretiske og praktiske tilnærminger
Medansvarlig
Språk
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Undertittel hentet fra omslaget
Boka beskriver de mest aktuelle teoretiske og empiriske tilnærmingene til hvordan atferdsproblemer kan forklares. Konkrete praktiske tilnærminger og strategier til hvordan atferdsproblemer kan reduseres og forebygges på ulike oppvekstarenaer presenteres også. Strategiene som beskrives, bygger på forskningsbasert kunnskap, og det redegjøres for alt fra multisystemiske til individbaserte tilnærminger. Boka er beregnet for videreutdanning innen pedagogikk, spesialpedagogikk, psykologi, lærerutdanning og ulike sosialfag, men henvender seg også til praktikere som i sitt daglige arbeid møter barn og unge som viser problematisk atferd. Har register og litteraturliste.
Heftet
ISBN 82-450-0119-8 978-82-450-0119-8
Tilgjengelige
Venteliste
*000 am
*001100590
*008041116s2005 ar 0 nob 9
*020 $a82-450-0119-8$bh$c338.00
*020 $a978-82-450-0119-8$bh$c338.00
*025 $a9788245001198
*038 $gEksp. av vareeier, FS overfører ordren
*040 $aDen norske Bokdatabasen AS
*078 $aPsykologi$b23040
*079 $aLærebøker. Pedagogikk$b215
*08230$a370.153$zh
*10010$aNordahl, Thomas
*24500$aAtferdsproblemer blant barn og unge$bteoretiske og praktiske tilnærminger
*250 $a1. utg., 1. oppl.
*260 $aBergen$bFagbokforl.$c2005$fFagbokforlaget$g2005
*300 $a296 s.$d0 g.
*500 $aUndertittel hentet fra omslaget
*511 $afor Nordahl, Thomas;for Sørlie, Mari-Anne;for Manger, Terje;for Tveit, Arne
*520 $aBoka beskriver de mest aktuelle teoretiske og empiriske tilnærmingene til hvordan atferdsproblemer kan forklares. Konkrete praktiske tilnærminger og strategier til hvordan atferdsproblemer kan reduseres og forebygges på ulike oppvekstarenaer presenteres også. Strategiene som beskrives, bygger på forskningsbasert kunnskap, og det redegjøres for alt fra multisystemiske til individbaserte tilnærminger. Boka er beregnet for videreutdanning innen pedagogikk, spesialpedagogikk, psykologi, lærerutdanning og ulike sosialfag, men henvender seg også til praktikere som i sitt daglige arbeid møter barn og unge som viser problematisk atferd. Har register og litteraturliste.
*590 $ah
*591 $aHeftet
*594 $abm
*595 $aBokmål
*596 $a20050607151859_heidi
*650 $aAtferd
*650 $aSpesialpedagogikk
*650 $aBarnepsykologi
*70010$aSørlie, Mari-Anne$eforfatter
*70010$aManger, Terje$d1950-$eforfatter$jNorge
*70010$aTveit, Arne$eforfatter
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening