Forfatter
Tittel Lærere n som leder: perspektiver og praksis for kontaktlærer og faglærer
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Geir O. Halland beskriver her den komplekse lærerrollen, og klargjør samtidig nye og sentrale utfordringer både i faglærerrollen og den nye kontaktlærerrollen i et relasjonsperspektiv. Forfatteren tar opp viktige begreper som disiplin og lydighet, tydelighet og ensretting, informasjon og kunnskap, etikk og etikette, instrumentalisme og sensitiv praksis, nærhet og intensitet, selvfølelse og selvtillit, individualitet og individualisme, sensitivitet og registrering. Boken vil være aktuell både for lærerstudenter og erfarne lærere . Har referanse- og stikkordliste.
Bibliografi: s. 221-222
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam 1
*001107387
*008050826 a 00nob 2
*015 $a0157047$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a82-450-0259-3$bh.$cNkr 296.00
*08231$a371.102$zh$25
*090 $c371.102$dH
*100 0$aHalland, Geir Olav$d1951-$jn.
*24510$aLærere n som leder$bperspektiver og praksis for kontaktlærer og faglærer$cGeir O. Halland
*260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2005
*300 $a228 s.$bfig.
*505 $aBibliografi: s. 221-222
*520 $aGeir O. Halland beskriver her den komplekse lærerrollen, og klargjør samtidig nye og sentrale utfordringer både i faglærerrollen og den nye kontaktlærerrollen i et relasjonsperspektiv. Forfatteren tar opp viktige begreper som disiplin og lydighet, tydelighet og ensretting, informasjon og kunnskap, etikk og etikette, instrumentalisme og sensitiv praksis, nærhet og intensitet, selvfølelse og selvtillit, individualitet og individualisme, sensitivitet og registrering. Boken vil være aktuell både for lærerstudenter og erfarne lærere . Har referanse- og stikkordliste.
*650 1$aLærere og elever $1371.102/3$2BS$2BS$9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening