Forfatter
Tittel Klasseledelse : praksis, teori og forskning
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Denne boka handler om hvordan lærere skal kunne lede skoleklasser som skaper et godt læringsmiljø. Hovedbudskapet er at både god undervisning og kompetent klasseledelse bygger på de samme forutsetningene, og har den samme målsettingen. Boka gir oversikt over forsknings- og faglitteraturen om klasseledelse . Prinsipper for praksis beskrives ut fra ulike teoretiske perspektiver, sammen med forskningen og erfaringene de bygger på. Selv om det er utbredt enighet om at noen prinsipper virker bedre enn andre, er klasseledelse også et spørsmål om hvilke mål og verdier lærere prioriterer. Boken er først og fremst beregnet på lærere og lærerstudenter.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam 1
*001107679
*008 a 00nob 2
*015 $a0292332$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-05-44420-1$bh.$cNkr 348.00
*08231$a371.102$zh$25
*090 $c371.102$dO
*100 0$aOgden, Terje$d1948-$jn.
*24510$aKlasseledelse $bpraksis, teori og forskning$cTerje Ogden
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2012
*300 $a172 s.
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse
*520 $aDenne boka handler om hvordan lærere skal kunne lede skoleklasser som skaper et godt læringsmiljø. Hovedbudskapet er at både god undervisning og kompetent klasseledelse bygger på de samme forutsetningene, og har den samme målsettingen. Boka gir oversikt over forsknings- og faglitteraturen om klasseledelse . Prinsipper for praksis beskrives ut fra ulike teoretiske perspektiver, sammen med forskningen og erfaringene de bygger på. Selv om det er utbredt enighet om at noen prinsipper virker bedre enn andre, er klasseledelse også et spørsmål om hvilke mål og verdier lærere prioriterer. Boken er først og fremst beregnet på lærere og lærerstudenter.
*650 1$aKlasseledelse $0undervisning$2BS$2BS$9nob
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening