Sjøvegan videregående skole

Språklig mangfold og læring :: didaktikk for flerspråklige klasserom
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Språklig mangfold og læring :: didaktikk for flerspråklige klasserom
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2017
Noter
  • Denne boka gir læreren i det flerspråklige klasserommet en didaktisk håndsrekning i form av forskningsbasert kunnskap, inspirasjon og praktiske forslag. Denne vitenskapelige antologiengir læreren i det flerspråklige klasserommet en didaktisk håndsrekning i form av forskningsbasert kunnskap og metodiske forslag. Fokus er på norskfaget samt på digital kommunikasjon. Forfatterne viser blant annet hvordan arbeid med grammatikk og med skjønnlitteratur samt brukt av digitale verktøy kan øke læring i elevgrupper med språklig mangfold. Forfatterne har lang erfaring fra arbeid i lærerutdanning og solid bakgrunn fra utviklingsarbeid og forskning på flerspråklighet og interkulturelle relasjoner.
ISBN
  • 978-82-05-50575-9
Tilgjengelige
  • 1/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00002382nam a2200385 c 4500
*001125588
*00520170817152703.0
*007ta
*008170315s2017    no a   e     |00| 0 nob|
*020  $a978-82-05-50575-9$qh.
*035  $a(NO-OsBAS)150265621
*040  $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg
*080  $a376.744
*0820 $a370.11709481$qNO-OsBAS$223/nor
*083  $a372.6089$223/nor
*1001 $aBjarnø, Vibeke$d1970-$090958377$4aut
*24510$aSpråklig mangfold og læring :$bdidaktikk for flerspråklige klasserom$cVibeke Bjarnø, Mette Elisabeth Nergård, Finn Aarsæther
*250  $a2. utg.
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2017
*300  $a239 s.$bfig.$c22 cm
*336  $atext$btxt
*337  $aunmediated
*338  $avolume$bnc
*520  $aDenne boka gir læreren i det flerspråklige klasserommet en didaktisk håndsrekning i form av forskningsbasert kunnskap, inspirasjon og praktiske forslag. Denne vitenskapelige antologiengir læreren i det flerspråklige klasserommet en didaktisk håndsrekning i form av forskningsbasert kunnskap og metodiske forslag. Fokus er på norskfaget samt på digital kommunikasjon. Forfatterne viser blant annet hvordan arbeid med grammatikk og med skjønnlitteratur samt brukt av digitale verktøy kan øke læring i elevgrupper med språklig mangfold.  Forfatterne har lang erfaring fra arbeid i lærerutdanning og solid bakgrunn fra utviklingsarbeid og forskning på flerspråklighet og interkulturelle relasjoner.
*650  $aDidaktikk$0HUME07882$2humord
*650  $aFlerspråklighet$0HUME06322$2humord
*650  $aFlerkulturell pedagogikk$0HUME07885$2humord
*650  $aTospråklighet$2bokbas$9nob
*650  $aTospråksbruk$2bokbas$9nno
*650  $aMigrasjonspedagogikk$2bokbas$9nob
*650  $aMigrasjonspedagogikk$2bokbas$9nno
*653 0$aflerkulturell pedagogikk$aflerspråklige$aklasser$aelever$aflerspråklighet$aandrespråk$aundervisning$anorsk$aspråk$adidaktikk$adigitale verktøy$adigital$ainterkulturell$akompetanse
*653  $aflerspråklig$aklasser$aundervisning$aflerspråklighet$anorsk$aspråk$aandrespråk$adigitale$averktøy$aflerkulturell$akompetanse$aforskning$amigrasjonspedagogikk$atospråklighet$apedagogikk$ainterkulturell$alæreplaner
*7001 $aNergård, Mette Elisabeth,$d1951-$090202131$4aut
*7001 $aAarsæther, Finn,$d1958-$090659438$4aut
*852  $a47BIBSYS_UBO$6999919890306502204
*852  $a47BIBSYS_HIOA$6999919868018902212
*852  $a47BIBSYS_NLA$6999919739193402228
*852  $a47BIBSYS_UBIS$6999919788673502208
*852  $a47BIBSYS_HVO$6999919783808302220
*852  $a47BIBSYS_HIB$6999919810378702221
*852  $a47BIBSYS_NTNU_UB$6999919961802402203
*852  $a47BIBSYS_UBA$6999919832713602209
*852  $a47BIBSYS_UBB$6999919870002602207
*852  $a47BIBSYS_DMMH$6999919704013802262
*852  $a47BIBSYS_HIT$6999919789249202210
*852  $a47BIBSYS_UBTO$6999919890903502205
*852  $a47BIBSYS_UBIN$6999919797521402211
*852  $a47BIBSYS_NB$6999919874672602202
*852  $a47BIBSYS_HIO$6999919786412802218$9P
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Sjøvegan videregående skole - SkolebiblioteketLærerbiblioteket GRO/ 376.744 B