Forfatter
Tittel Språklig mangfold og læring :: didaktikk for flerspråklig e klasserom
Medansvarlig
Språk
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Denne boka gir læreren i det flerspråklig e klasserommet en didaktisk håndsrekning i form av forskningsbasert kunnskap, inspirasjon og praktiske forslag. Denne vitenskapelige antologiengir læreren i det flerspråklig e klasserommet en didaktisk håndsrekning i form av forskningsbasert kunnskap og metodiske forslag. Fokus er på norskfaget samt på digital kommunikasjon. Forfatterne viser blant annet hvordan arbeid med grammatikk og med skjønnlitteratur samt brukt av digitale verktøy kan øke læring i elevgrupper med språklig mangfold. Forfatterne har lang erfaring fra arbeid i lærerutdanning og solid bakgrunn fra utviklingsarbeid og forskning på flerspråklig het og interkulturelle relasjoner.
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00002382nam a2200385 c 4500
*001125588
*00520170817152703.0
*007ta
*008170315s2017 no a e |00| 0 nob|
*020 $a978-82-05-50575-9$qh.
*035 $a(NO-OsBAS)150265621
*040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg
*080 $a376.744
*0820 $a370.11709481$qNO-OsBAS$223/nor
*083 $a372.6089$223/nor
*1001 $aBjarnø, Vibeke$d1970-$090958377$4aut
*24510$aSpråklig mangfold og læring :$bdidaktikk for flerspråklig e klasserom$cVibeke Bjarnø, Mette Elisabeth Nergård, Finn Aarsæther
*250 $a2. utg.
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2017
*300 $a239 s.$bfig.$c22 cm
*336 $atext$btxt
*337 $aunmediated
*338 $avolume$bnc
*520 $aDenne boka gir læreren i det flerspråklig e klasserommet en didaktisk håndsrekning i form av forskningsbasert kunnskap, inspirasjon og praktiske forslag. Denne vitenskapelige antologiengir læreren i det flerspråklig e klasserommet en didaktisk håndsrekning i form av forskningsbasert kunnskap og metodiske forslag. Fokus er på norskfaget samt på digital kommunikasjon. Forfatterne viser blant annet hvordan arbeid med grammatikk og med skjønnlitteratur samt brukt av digitale verktøy kan øke læring i elevgrupper med språklig mangfold. Forfatterne har lang erfaring fra arbeid i lærerutdanning og solid bakgrunn fra utviklingsarbeid og forskning på flerspråklig het og interkulturelle relasjoner.
*650 $aDidaktikk$0HUME07882$2humord
*650 $aFlerspråklig het$0HUME06322$2humord
*650 $aFlerkulturell pedagogikk$0HUME07885$2humord
*650 $aTospråklighet$2bokbas$9nob
*650 $aTospråksbruk$2bokbas$9nno
*650 $aMigrasjonspedagogikk$2bokbas$9nob
*650 $aMigrasjonspedagogikk$2bokbas$9nno
*653 0$aflerkulturell pedagogikk$aflerspråklig e$aklasser$aelever$aflerspråklig het$aandrespråk$aundervisning $anorsk$aspråk$adidaktikk$adigitale verktøy$adigital$ainterkulturell$akompetanse
*653 $aflerspråklig $aklasser$aundervisning $aflerspråklig het$anorsk$aspråk$aandrespråk$adigitale$averktøy$aflerkulturell$akompetanse$aforskning$amigrasjonspedagogikk$atospråklighet$apedagogikk$ainterkulturell$alæreplaner
*7001 $aNergård, Mette Elisabeth,$d1951-$090202131$4aut
*7001 $aAarsæther, Finn,$d1958-$090659438$4aut
*852 $a47BIBSYS_UBO$6999919890306502204
*852 $a47BIBSYS_HIOA$6999919868018902212
*852 $a47BIBSYS_NLA$6999919739193402228
*852 $a47BIBSYS_UBIS$6999919788673502208
*852 $a47BIBSYS_HVO$6999919783808302220
*852 $a47BIBSYS_HIB$6999919810378702221
*852 $a47BIBSYS_NTNU_UB$6999919961802402203
*852 $a47BIBSYS_UBA$6999919832713602209
*852 $a47BIBSYS_UBB$6999919870002602207
*852 $a47BIBSYS_DMMH$6999919704013802262
*852 $a47BIBSYS_HIT$6999919789249202210
*852 $a47BIBSYS_UBTO$6999919890903502205
*852 $a47BIBSYS_UBIN$6999919797521402211
*852 $a47BIBSYS_NB$6999919874672602202
*852 $a47BIBSYS_HIO$6999919786412802218$9P
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening