Forfatter
Tittel Kan de ikke bare ta seg sammen :: om barn og unge med ADHD og Tourettes syndrom
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter 1. utg. Oslo : Ad notam Gyldendal, 1997 med tittel: Kan de ikke bare ta seg sammen : om barn og unge med MBD, AD/HD og Tourette Syndrom
Barn og unge med ADHD og Tourettes syndrom får ofte mye og negativ oppmerksomhet. Væremåten deres er omdiskutert, og det kan tidvis være vanskelig å skille mellom kunnskapsbasert innsikt om tilstandene og allmenne betraktninger. I denne boken gir Lisbeth Iglum Rønhovde leserne oppdatert innsikt i teori og forskning på ADHD og Tourettes syndrom, samt de vanligst forekommende, ledsagende tilstandene. Forfatteren drøfter også hvordan en best kan støtte og tilrettelegge for barn og unge med utfordringer knyttet til disse diagnosene. Hun bruker sin lange og omfattende erfaring og presenterer og begrunner en rekke tiltak til bruk på skolen, SFO og i hjemmemiljøet. Boken henvender seg til alle som samhandler med eller tilrettelegger det faglige og psykososiale tilbudet for barn og unge med ADHD og Tourettes syndrom.
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00002666nam a2200469 c 4500
*001128414
*00520180611130118.0
*007ta
*008180215s2018 no e |||||00| 0 nob|
*020 $a978-82-05-51227-6$qh.$cNkr 499.00
*035 $a(NO-OsBAS)150288754
*040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg
*060 $aWM 168
*060 $aWS 350.8.A8
*0820 $a371.93$qNO-OsBAS$223/nor
*083 $a618.928589$223/nor$qNO-OsHOA
*083 $a616.8589$223$qNO-ElHIB
*096 $a616.8589 R
*1001 $aRønhovde, Lisbeth Iglum$d1957-$0(NO-TrBIB)71554$4aut
*24510$aKan de ikke bare ta seg sammen :$bom barn og unge med ADHD og Tourettes syndrom$cLisbeth Iglum Rønhovde
*250 $a3. utg.
*260 $aOslo$bGyldendal$c2018
*300 $a284 s.$bfig.$c25 cm
*336 $atext$btxt
*337 $aunmediated$bn
*338 $avolume$bnc
*500 $a1. utg. Oslo : Ad notam Gyldendal, 1997 med tittel: Kan de ikke bare ta seg sammen : om barn og unge med MBD, AD/HD og Tourette Syndrom
*520 $aBarn og unge med ADHD og Tourettes syndrom får ofte mye og negativ oppmerksomhet. Væremåten deres er omdiskutert, og det kan tidvis være vanskelig å skille mellom kunnskapsbasert innsikt om tilstandene og allmenne betraktninger. I denne boken gir Lisbeth Iglum Rønhovde leserne oppdatert innsikt i teori og forskning på ADHD og Tourettes syndrom, samt de vanligst forekommende, ledsagende tilstandene. Forfatteren drøfter også hvordan en best kan støtte og tilrettelegge for barn og unge med utfordringer knyttet til disse diagnosene. Hun bruker sin lange og omfattende erfaring og presenterer og begrunner en rekke tiltak til bruk på skolen, SFO og i hjemmemiljøet. Boken henvender seg til alle som samhandler med eller tilrettelegger det faglige og psykososiale tilbudet for barn og unge med ADHD og Tourettes syndrom.
*650 2$aTourette Syndrome$0(DNLM)D005879
*650 2$aAttention Deficit Disorder with Hyperactivity$0(DNLM)D001289
*650 2$aNeuropsychology$0(DNLM)D009484
*650 2$aChild$0(DNLM)D002648
*650 2$aAdolescent$0(DNLM)D000293
*650 $aNevropsykologi$2bokbas$9nob
*650 $aNevropsykologi$2bokbas$9nno
*650 $aSpesialundervisning$2bokbas$9nob
*650 $aSpesialundervisning$2bokbas$9nno
*650 $aADHD$2bokbas$9nob
*650 $aADHD$2bokbas$9nno
*650 $aTourettes syndrom$2bokbas$9nob
*650 $aTourettes syndrom$2bokbas$9nno
*653 $atourette$abarn$aungdom$atilrettelegging$askolen$aatferdsendringer$atiltak$aspesialpedagogikk$ainkludering$atourettes syndrom$aadhd$adiagnostisering$aatferdsvansker $aforskning$alærevansker
*913 $aNorbok$bNB
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening