Rå videregående skole

Å planlegge og designe undervisning
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Å planlegge og designe undervisning
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2018
Noter
  • Å planlegge undervisning er en sammensatt oppgave. Forfatteren bruker i denne boka designbegrepet for å vise hvordan man kan bygge opp kunnskaper og ferdigheter til å løse undervisningsoppgavene. Design betyr i denne sammenhengen formen og mønsteret på undervisningen i det daglige arbeidet med eleven. Lærerens undervisning er resultat av mange typer design i skolehverdagen, som læreplaner, skolens organisering, form og innhold i lærebøker, fysisk miljø, digitale omgivelser og ulike vurderingsformer. Gjennom ulike undervisningscaser følger vi lærere i arbeid med å planlegge og gjennomføre undervisning, ser hvordan de former undervisningsopplegget ut fra faglige krav, hvordan de utfordrer elevene og hvordan de utnytter tilgjengelige læringsressurser. Digitale teknologier er en integrert del av denne praksisen. Forfatteren bruker et aktivitetsorientert læringsperspektiv for å synliggjøre de didaktiske utfordringene som læreren står overfor og løfter samtidig frem at undervisning må bygge på tillit og relasjonsbygging i møte med elevene. Boka er rettet mot studenter i lærerutdanningen 8.-13. trinn.
ISBN
  • 978-82-02-49465-0
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00002760nam a2200373 c 4500
*001130241
*00520181029140052.0
*007ta
*008180809s2018    no a   e |||||00| 0 nob|
*020  $a978-82-02-49465-0$qh.$cNkr 248.00
*035  $a(NO-OsBAS)150300376
*040  $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg
*0820 $a371.3$223$qNoTsU
*0820 $a371.102$qNO-OsBAS$223/nor
*1001 $aHauge, Trond Eiliv$d1942-$0(NO-TrBIB)90241770$4aut
*24510$aÅ planlegge og designe undervisning$cTrond Eiliv Hauge
*260  $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2018
*300  $a102 s.$bfig.$c24 cm
*336  $atext$btxt
*337  $aunmediated$bn
*338  $avolume$bnc
*520  $aÅ planlegge undervisning er en sammensatt oppgave. Forfatteren bruker i denne boka designbegrepet for å vise hvordan man kan bygge opp kunnskaper og ferdigheter til å løse undervisningsoppgavene. Design betyr i denne sammenhengen formen og mønsteret på undervisningen i det daglige arbeidet med eleven. Lærerens undervisning er resultat av mange typer design i skolehverdagen, som læreplaner, skolens organisering, form og innhold i lærebøker, fysisk miljø, digitale omgivelser og ulike vurderingsformer.  Gjennom ulike undervisningscaser følger vi lærere i arbeid med å planlegge og gjennomføre undervisning, ser hvordan de former undervisningsopplegget ut fra faglige krav, hvordan de utfordrer elevene og hvordan de utnytter tilgjengelige læringsressurser. Digitale teknologier er en integrert del av denne praksisen.  Forfatteren bruker et aktivitetsorientert læringsperspektiv for å synliggjøre de didaktiske utfordringene som læreren står overfor og løfter samtidig frem at undervisning må bygge på tillit og relasjonsbygging i møte med elevene. Boka er rettet mot studenter i lærerutdanningen 8.-13. trinn.
*650  $aSosio-kulturell læringsteori$0(NO-TrBIB)HUME29813$2humord
*650  $aPedagogisk teori$0(NO-TrBIB)HUME25033$2humord
*650  $aUndervisning$0(NO-TrBIB)HUME07899$2humord
*650  $aPlanlegging$0(NO-TrBIB)HUME01509$2humord
*650  $aDesign$0(NO-TrBIB)HUME05466$2humord
*650  $aFørskolepedagogikk$2bokbas$9nob
*650  $aFørskolepedagogikk$2bokbas$9nno
*653  $aundervisning
*653 0$aundervisning$aplanlegging$adesign$ateknologi$acase$amodeller$aplaner$alæringsteorier$adigitalisering
*852  $a47BIBSYS_UBO$6999919990509002204$9P
*852  $a47BIBSYS_HIOA$6999919948527202212$9P
*852  $a47BIBSYS_MF$6999919818744302227$9P
*852  $a47BIBSYS_NLA$6999919779994202228$9P
*852  $a47BIBSYS_UBIS$6999919872869702208$9P
*852  $a47BIBSYS_HH$6999919871632602214$9P
*852  $a47BIBSYS_HVO$6999919839914102220$9P
*852  $a47BIBSYS_HIB$6999919882232602221$9P
*852  $a47BIBSYS_DIAKON$6999919814131002247$9P
*852  $a47BIBSYS_NTNU_UB$6999920066506402203$9P
*852  $a47BIBSYS_SAMALL$6999919709122802230$9P
*852  $a47BIBSYS_UBA$6999919964112602209$9P
*852  $a47BIBSYS_UBB$6999919956007702207$9P
*852  $a47BIBSYS_DMMH$6999919748614102262$9P
*852  $a47BIBSYS_HIT$6999919860554102210$9P
*852  $a47BIBSYS_UBTO$6999920003402602205$9P
*852  $a47BIBSYS_UBIN$6999919875623902211$9P
*852  $a47BIBSYS_NB$6999919954486302202$9P
*852  $a47BIBSYS_HIO$6999919861110202218$9P
*85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/76/03/150300376/productimage_ORG_510164c01086b1d22091922fe355db3c5bdaa62d.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg
*85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/76/03/150300376/productimage_OS_5fbfc6703093c24337bab8523ad33b07d7720c8e.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg
*913  $aNorbok$bNB
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Bilder 
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Rå videregående skolePED