Tittel Den Digitale lærergenerasjonen: utfordringer og muligheter
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Hvorfor er det så vanskelig å endre undervisningsmønster i tråd med ønsker fra skiftende politiske myndigheter og skiftende teoriparadigmer? I denne boken retter forfatterne søkelyset mot kompleksiteten i lærerrollen og i undervisning, og viser at denne kompleksiteten kan bidra til at teknologien brukes mindre enn forventet. Forfatterne trekker frem og vektlegger de nye mulighetene teknologien kan gi undervisningen, og tar opp spørsmål som blant annet: hvorfor blir ikke teknologi brukt til pedagogiske formål i klasserommet i den grad myndighetene ønsker? Hvordan påvirker teknologi kommunikasjonen og relasjonen mellom lærere og elever? Hvilke etiske utfordringer står lærere overfor i det teknologitette klasserommet? Omtalen er utarbeidet av BS.
Har bibliografi, data om bidragsyterne, noter
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001706nam 22002531 4500
*001135422
*008 a 00mul 2
*015 $a0464911$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-05-48767-3$bh.$cNkr 399.00
*041 $annonob
*08201$a371.334$zh$223/nor
*090 $c371.33$dD
*24504$aDen Digitale lærergenerasjonen$butfordringer og muligheter$cIngrid Helleve, Aslaug Grov Almås og Brita Bjørkelo (red.)$wDigitale lærergenerasjonen
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2016
*300 $a242 s.
*505 $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, noter
*520 $aHvorfor er det så vanskelig å endre undervisningsmønster i tråd med ønsker fra skiftende politiske myndigheter og skiftende teoriparadigmer? I denne boken retter forfatterne søkelyset mot kompleksiteten i lærerrollen og i undervisning, og viser at denne kompleksiteten kan bidra til at teknologien brukes mindre enn forventet. Forfatterne trekker frem og vektlegger de nye mulighetene teknologien kan gi undervisningen, og tar opp spørsmål som blant annet: hvorfor blir ikke teknologi brukt til pedagogiske formål i klasserommet i den grad myndighetene ønsker? Hvordan påvirker teknologi kommunikasjonen og relasjonen mellom lærere og elever? Hvilke etiske utfordringer står lærere overfor i det teknologitette klasserommet? Omtalen er utarbeidet av BS.
*546 $aTeskt på bokmål og nynorsk
*650 1$aDigital undervisning$0undervisningsmetoder$1371.33/4$2BS$2BS$9nob
*700 0$aBjørkelo, Brita$d1976-$ered.$jn.
*700 0$aAlmås, Astrid Grov$d1972-$ered.$jn.
*700 0$aHelleve, Ingrid$d1951-$ered.$jn.
*900 0$aGrov Almås, Astrid$zAlmås, Astrid Grov$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening