Forfatter
Tittel Profesjonspedagogikk: profesjonsretting/yrkesretting av pedagogikk og didaktikk
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Profesjonspedagogikk viser hvilken pedagogisk kompetanse lærere trenger for å gi god opplæring i profesjons- og yrkesfag. Ann Lisa Sylte mener en viktig årsak til det høye frafallet i videregående opplæring er at teori er løsrevet fra praksis. Ser elevene selv nytteverdien av kunnskapen, øker deres motivasjon og læring. Forfatteren er derfor opptatt av hvordan læreren knytter teori til praksis. Boka viser hva profesjonspedagogikk er, hvilken pedagogisk kompetanse læreren trenger for å legge til rette for elevenes læring, hvordan det pedagogiske arbeidet kan gjøres i praksis, og hvorfor profesjonspedagogisk kompetanse er viktig. Profesjonspedagogikk er induktivt oppbygd, med en praksisnær innføring i første del, og en mer teoretisk fordypning i andre del. Denne nye utgaven er ajourført og oppdatert i forhold til relevante styringsdokument, bl.a. endringer i vurderingsforskriften for videregående opplæring. Boka henvender seg til studenter ved PPU og yrkesfaglærerutdanningen, lærere i profesjonsutdanninger og andre som er opptatt av profesjons- og yrkesretting for å gjøre opplæringen bedre og redusere frafallet.
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00001994nam 22002651 4500
*001135603
*008160126s2016 no ar 00nob 9
*015 $a150180712$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-05-49450-3$bh.
*025 $a9788205494503
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a371.102$zh$223/nor
*096 $alærerlager
*10010$aSylte, Ann Lisa$jNO$8f
*24510$aProfesjonspedagogikk$bprofesjonsretting/yrkesretting av pedagogikk og didaktikk
*250 $a2. utg.
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2016
*300 $a297 s.$bill.$c25 cm
*520 $aProfesjonspedagogikk viser hvilken pedagogisk kompetanse lærere trenger for å gi god opplæring i profesjons- og yrkesfag. Ann Lisa Sylte mener en viktig årsak til det høye frafallet i videregående opplæring er at teori er løsrevet fra praksis. Ser elevene selv nytteverdien av kunnskapen, øker deres motivasjon og læring. Forfatteren er derfor opptatt av hvordan læreren knytter teori til praksis. Boka viser hva profesjonspedagogikk er, hvilken pedagogisk kompetanse læreren trenger for å legge til rette for elevenes læring, hvordan det pedagogiske arbeidet kan gjøres i praksis, og hvorfor profesjonspedagogisk kompetanse er viktig. Profesjonspedagogikk er induktivt oppbygd, med en praksisnær innføring i første del, og en mer teoretisk fordypning i andre del. Denne nye utgaven er ajourført og oppdatert i forhold til relevante styringsdokument, bl.a. endringer i vurderingsforskriften for videregående opplæring. Boka henvender seg til studenter ved PPU og yrkesfaglærerutdanningen, lærere i profesjonsutdanninger og andre som er opptatt av profesjons- og yrkesretting for å gjøre opplæringen bedre og redusere frafallet.
*532 $aKulturfond
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aVideregående skoler$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aVidaregåande skolar $2Bokbasen AS$9nno
*70010$aKeeping, David$d1952-$eillustr.$jNO$0(NO-TrBIB)99036249$8m
*850 $aKVALØYVG
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening