Forfatter
Tittel Skriving på norsk som andrespråk: vurdering, opplæring og elevenes stemmer
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Hvilke utfordringer møter unge og voksne som skal skrive på norsk, og som har et annet morsmål? Hvordan kan lærere best vurdere tekstene deres og bidra til å utvikle skrivekompetansen? Hvilke kunnskaper har vi om skriving på et andrespråk? Denne boka handler om skriving og om det å undervise i skriving når norsk er andrespråk, i ungdomsskole og videregående skole, i voksenopplæring og høyere utdanning. Forfatterne undersøker hva som kjennetegner andrespråksskrivernes tekster, hva det innebærer å være en andrespråksskriver, både i utdanningen og på fritiden, hvilke rammer som finnes for skrivingen og vurderingen av den, og de viser hvordan man kan forbedre skriveopplæringen med utgangspunkt i innsikter fra denne forskningen. Forfatterne er forskere innen andrespråk og andrespråksskriving ved ulike høgskoler og universiteter. De har også relevant undervisningserfaring. Boka er aktuell for forskere, studenter og lærere innen norsk som andrespråk og tilgrensende fagfelt.
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00001806nam 22002411 4500
*001138844
*008150526s2015 no ar 00nob 9
*015 $a150173320$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-02-48966-3$bh.
*025 $a9788202489663
*040 $aBokbasen AS
*0821 $a439.82824$zh$25/nor
*096 $a439.82824 Go
*10010$aGolden, Anne$jNO$0(NO-TrBIB)90361632$8f
*24510$aSkriving på norsk som andrespråk$bvurdering, opplæring og elevenes stemmer
*260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2015
*300 $a255 s.$c24 cm
*520 $aHvilke utfordringer møter unge og voksne som skal skrive på norsk, og som har et annet morsmål? Hvordan kan lærere best vurdere tekstene deres og bidra til å utvikle skrivekompetansen? Hvilke kunnskaper har vi om skriving på et andrespråk? Denne boka handler om skriving og om det å undervise i skriving når norsk er andrespråk, i ungdomsskole og videregående skole, i voksenopplæring og høyere utdanning. Forfatterne undersøker hva som kjennetegner andrespråksskrivernes tekster, hva det innebærer å være en andrespråksskriver, både i utdanningen og på fritiden, hvilke rammer som finnes for skrivingen og vurderingen av den, og de viser hvordan man kan forbedre skriveopplæringen med utgangspunkt i innsikter fra denne forskningen. Forfatterne er forskere innen andrespråk og andrespråksskriving ved ulike høgskoler og universiteter. De har også relevant undervisningserfaring. Boka er aktuell for forskere, studenter og lærere innen norsk som andrespråk og tilgrensende fagfelt.
*650 0$aNorsk språk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aNorsk språk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aFlerkulturell pedagogikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aFleirkulturell pedagogikk$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aSelj, Elisabeth$d1950-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)90340114$8f
*850 $aKVALØYVG
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening