Sjøvegan videregående skole

Skriving på norsk som andrespråk: vurdering, opplæring og elevenes stemmer
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Skriving på norsk som andrespråk: vurdering, opplæring og elevenes stemmer
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 439.82824 Go
Eier
  • KVALØYVG
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2015
Noter
  • Hvilke utfordringer møter unge og voksne som skal skrive på norsk, og som har et annet morsmål? Hvordan kan lærere best vurdere tekstene deres og bidra til å utvikle skrivekompetansen? Hvilke kunnskaper har vi om skriving på et andrespråk? Denne boka handler om skriving og om det å undervise i skriving når norsk er andrespråk, i ungdomsskole og videregående skole, i voksenopplæring og høyere utdanning. Forfatterne undersøker hva som kjennetegner andrespråksskrivernes tekster, hva det innebærer å være en andrespråksskriver, både i utdanningen og på fritiden, hvilke rammer som finnes for skrivingen og vurderingen av den, og de viser hvordan man kan forbedre skriveopplæringen med utgangspunkt i innsikter fra denne forskningen. Forfatterne er forskere innen andrespråk og andrespråksskriving ved ulike høgskoler og universiteter. De har også relevant undervisningserfaring. Boka er aktuell for forskere, studenter og lærere innen norsk som andrespråk og tilgrensende fagfelt.
ISBN
  • 978-82-02-48966-3
Tilgjengelige
  • 1/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00001806nam  22002411  4500
*001138844
*008150526s2015    no     ar         00nob 9
*015  $a150173320$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-02-48966-3$bh.
*025  $a9788202489663
*040  $aBokbasen AS
*0821 $a439.82824$zh$25/nor
*096  $a439.82824 Go
*10010$aGolden, Anne$jNO$0(NO-TrBIB)90361632$8f
*24510$aSkriving på norsk som andrespråk$bvurdering, opplæring og elevenes stemmer
*260  $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2015
*300  $a255 s.$c24 cm
*520  $aHvilke utfordringer møter unge og voksne som skal skrive på norsk, og som har et annet morsmål?  Hvordan kan lærere best vurdere tekstene deres og bidra til å utvikle skrivekompetansen?  Hvilke kunnskaper har vi om skriving på et andrespråk?   Denne boka handler om skriving og om det å undervise i skriving når norsk er andrespråk, i ungdomsskole og videregående skole, i voksenopplæring og høyere utdanning. Forfatterne undersøker hva som kjennetegner andrespråksskrivernes tekster, hva det innebærer å være en andrespråksskriver, både i utdanningen og på fritiden, hvilke rammer som finnes for skrivingen og vurderingen av den, og de viser hvordan man kan forbedre skriveopplæringen med utgangspunkt i innsikter fra denne forskningen.   Forfatterne er forskere innen andrespråk og andrespråksskriving ved ulike høgskoler og universiteter. De har også relevant undervisningserfaring.    Boka er aktuell for forskere, studenter og lærere innen norsk som andrespråk og tilgrensende fagfelt.
*650 0$aNorsk språk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aNorsk språk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aFlerkulturell pedagogikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aFleirkulturell pedagogikk$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aSelj, Elisabeth$d1950-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)90340114$8f
*850  $aKVALØYVG
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Kvaløya vgs439.82824 Go