Forfatter
Tittel Dybdelæring og tverrfaglighet
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Det er en sammenheng mellom dybdelæring og tverrfaglighet. Elevene er ikke nødt til å arbeide tverrfaglig for å utvikle dybdelæring, men dybdelæring går ut på at de skal utvikle forståelse av sammenhenger, innenfor det enkelte fag og mellom skolefagene. Dybdelæring forutsetter at elevene arbeider lenge og sammenhengende med fagemner, at de ser meningen med skolearbeidet, og at de samtaler og samarbeider om fagstoffet. Tverrfaglig arbeid åpner for dette. Denne boka gir viser hvordan skoler kan utvikle tverrfaglig praksis. Etter hvert kapittel er det spørsmål og oppgaver til refleksjon.
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00001358nam 22002651 4500
*001149479
*008230424s2020 no ar 00nob 9
*015 $a150356944$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-8372-255-0$bheftet
*025 $a9788283722550
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a370.1523$zh$223/nor
*0821 $a370.15$zb$223/nor
*090 $c370.15$dB
*10010$aBolstad, Bjørn$jNO$0(NO-TrBIB)90986388$8m
*24510$aDybdelæring og tverrfaglighet$cBjørn Bolstad
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bPedlex$c2020
*300 $a64 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520 $aDet er en sammenheng mellom dybdelæring og tverrfaglighet. Elevene er ikke nødt til å arbeide tverrfaglig for å utvikle dybdelæring, men dybdelæring går ut på at de skal utvikle forståelse av sammenhenger, innenfor det enkelte fag og mellom skolefagene. Dybdelæring forutsetter at elevene arbeider lenge og sammenhengende med fagemner, at de ser meningen med skolearbeidet, og at de samtaler og samarbeider om fagstoffet. Tverrfaglig arbeid åpner for dette. Denne boka gir viser hvordan skoler kan utvikle tverrfaglig praksis. Etter hvert kapittel er det spørsmål og oppgaver til refleksjon.
*650 0$aFørskolepedagogikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aFørskolepedagogikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLæring$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLæring$2Bokbasen AS$9nno
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening