Forfatter
Tittel Muntlige tekster i klasserommet
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Hva er egentlig muntlighet? Hva er god muntlig-undervisning? Ny, oppdatert utgave av boka om arbeidet med de viktige muntlige ferdighetene. Muntlighet er en av de grunnleggende ferdighetene som gjennomsyrer alle fag på alle trinn i norsk skole. Det stilles allsidige krav til elevenes muntlige ferdigheter. Muntlige tekster i klasserommet er en didaktisk grunnbok som gir lærere på ungdomstrinnet og i videregående skole nødvendig kunnskap for å gi god undervisning i muntlig. Bokas første del gjør rede for ulike perspektiver på muntlige ferdigheter, tar opp forutsetninger for å lykkes med muntlig og gir oversikt over forskning som kan belyse temaet i et pedagogisk perspektiv. Andre del handler om det praktiske klasseromsarbeidet og tilbyr et stort utvalg konkrete oppgaver og undervisningsopplegg. 3. utgave av boka er oppdatert med ny forskning og nye læreplankrav.
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00002246nam 22003731 4500
*001149855
*008191011s2020 no ar 00nob 9
*015 $a150331618$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-15-03504-8$bheftet
*025 $a9788215035048
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a371.370712$zh$223/nor
*0821 $a371.3$zb$223/nor
*090 $c371.3$dP
*10010$aPenne, Sylvi$d1947-$jNO$0(NO-TrBIB)90403167$8f
*24510$aMuntlige tekster i klasserommet
*250 $a3. utgave$bSylvi Penne, Frøydis Hertzberg og Marit Skarbø Solem
*260 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2020]
*300 $a167 sider$c24 cm
*520 $aHva er egentlig muntlighet? Hva er god muntlig-undervisning? Ny, oppdatert utgave av boka om arbeidet med de viktige muntlige ferdighetene. Muntlighet er en av de grunnleggende ferdighetene som gjennomsyrer alle fag på alle trinn i norsk skole. Det stilles allsidige krav til elevenes muntlige ferdigheter. Muntlige tekster i klasserommet er en didaktisk grunnbok som gir lærere på ungdomstrinnet og i videregående skole nødvendig kunnskap for å gi god undervisning i muntlig. Bokas første del gjør rede for ulike perspektiver på muntlige ferdigheter, tar opp forutsetninger for å lykkes med muntlig og gir oversikt over forskning som kan belyse temaet i et pedagogisk perspektiv. Andre del handler om det praktiske klasseromsarbeidet og tilbyr et stort utvalg konkrete oppgaver og undervisningsopplegg. 3. utgave av boka er oppdatert med ny forskning og nye læreplankrav.
*650 0$aMuntlig kommunikasjon$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aMunnleg kommunikasjon$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aUngdomsskolen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUngdomsskolen$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aVideregående skoler $2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aVidaregåande skolar$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aNorsk språk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aNorsk språk$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aHertzberg, Frøydis$d1944-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)90339502$8f
*70010$aSolem, Marit Skarbø$d1972-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)4093317$8f
*90010$aSkarbø Solem, Marit$zSolem, Marit Skarbø$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening