Forfatter
Tittel Klasseromsledelse: en bok om relasjoner, makt og følelser
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
Serie
År
Noter Undertittel hentet fra omslaget. Forord av Mette Myklebust
Dagens lærere møter mange utfordringer. Både barn og voksne klager over mangel på arbeidsro og et bråkete skolemiljø. Hvordan kan hver enkelt lærer løse disse problemene? I denne boken viser forfatterne hvordan læreren kan skape arbeidsro og bedre forutsetninger for læring gjennom tydelig ledelse i klasserommet. Ved å jobbe systematisk med EQ (emosjonell intelligens) blir det lettere for læreren å håndtere følelser og utfordringer rundt makt og autoritet i klasserommet. Vi tenker ikke alltid på lærere som ledere, men ledelse er en avgjørende del av det å være lærer. Ved hjelp av teorien om EQ beskriver forfatterne hvordan du som lærer kan ta tilbake makten i klasserommet. Har litteraturliste.
Heftet
ISBN 82-04-11807-4 978-82-04-11807-3
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*000 am
*00166603
*007
*008080508s ar 0 nob 9
*020 $a82-04-11807-4$bh$c266.00
*020 $a978-82-04-11807-3$bh$c266.00
*025 $a9788204118073
*040 $aDen norske Bokdatabasen AS
*08230$a371.102$zh
*096 $aPedagogikk
*10010$aWennberg, Bodil$d1941-$jSverige
*24510$aKlasseromsledelse$ben bok om relasjoner, makt og følelser
*250 $a1. utg., 1. oppl.
*260 $aOslo$bDamm$c2005
*300 $a127 s.
*440 $aLærerbiblioteket
*500 $aUndertittel hentet fra omslaget. Forord av Mette Myklebust
*511 $afor Wennberg, Bodil;for Norberg, Sofia;ove Sunde, Bodil
*520 $aDagens lærere møter mange utfordringer. Både barn og voksne klager over mangel på arbeidsro og et bråkete skolemiljø. Hvordan kan hver enkelt lærer løse disse problemene? I denne boken viser forfatterne hvordan læreren kan skape arbeidsro og bedre forutsetninger for læring gjennom tydelig ledelse i klasserommet. Ved å jobbe systematisk med EQ (emosjonell intelligens) blir det lettere for læreren å håndtere følelser og utfordringer rundt makt og autoritet i klasserommet. Vi tenker ikke alltid på lærere som ledere, men ledelse er en avgjørende del av det å være lærer. Ved hjelp av teorien om EQ beskriver forfatterne hvordan du som lærer kan ta tilbake makten i klasserommet. Har litteraturliste.
*590 $ah
*591 $aHeftet
*594 $abm
*595 $aBokmål
*596 $a20051212160530_THERESE
*596 $a150061929
*650 $aPedagogikk
*650 $aLærerrollen
*70010$aNorberg, Sofia$eforfatter
*70010$aSunde, Bodil$eoversetter$jNorge
*7650 $esve$tMakt, känslor och lederskap i klasserummet : hur EQ kan ge arbetsro i klassen
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening