Sjøvegan videregående skole

Klasseromsledelse: en bok om relasjoner, makt og følelser
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Klasseromsledelse: en bok om relasjoner, makt og følelser
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • Pedagogikk
Klassifikasjon
Emne
Serie
År
  • 2005
Noter
  • Undertittel hentet fra omslaget. Forord av Mette Myklebust Dagens lærere møter mange utfordringer. Både barn og voksne klager over mangel på arbeidsro og et bråkete skolemiljø. Hvordan kan hver enkelt lærer løse disse problemene? I denne boken viser forfatterne hvordan læreren kan skape arbeidsro og bedre forutsetninger for læring gjennom tydelig ledelse i klasserommet. Ved å jobbe systematisk med EQ (emosjonell intelligens) blir det lettere for læreren å håndtere følelser og utfordringer rundt makt og autoritet i klasserommet. Vi tenker ikke alltid på lærere som ledere, men ledelse er en avgjørende del av det å være lærer. Ved hjelp av teorien om EQ beskriver forfatterne hvordan du som lærer kan ta tilbake makten i klasserommet. Har litteraturliste. Heftet
ISBN
  • 82-04-11807-4
  • 978-82-04-11807-3
Tilgjengelige
  • 1/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*000      am
*00166603
*007  
*008080508s               ar         0 nob 9 
*020  $a82-04-11807-4$bh$c266.00
*020  $a978-82-04-11807-3$bh$c266.00
*025  $a9788204118073
*040  $aDen norske Bokdatabasen AS
*08230$a371.102$zh
*096  $aPedagogikk
*10010$aWennberg, Bodil$d1941-$jSverige
*24510$aKlasseromsledelse$ben bok om relasjoner, makt og følelser
*250  $a1. utg., 1. oppl.
*260  $aOslo$bDamm$c2005
*300  $a127 s.
*440  $aLærerbiblioteket
*500  $aUndertittel hentet fra omslaget. Forord av Mette Myklebust
*511  $afor Wennberg, Bodil;for Norberg, Sofia;ove Sunde, Bodil
*520  $aDagens lærere møter mange utfordringer. Både barn og voksne klager over mangel på arbeidsro og et bråkete skolemiljø. Hvordan kan hver enkelt lærer løse disse problemene? I denne boken viser forfatterne hvordan læreren kan skape arbeidsro og bedre forutsetninger for læring gjennom tydelig ledelse i klasserommet. Ved å jobbe systematisk med EQ (emosjonell intelligens) blir det lettere for læreren å håndtere følelser og utfordringer rundt makt og autoritet i klasserommet. Vi tenker ikke alltid på lærere som ledere, men ledelse er en avgjørende del av det å være lærer. Ved hjelp av teorien om EQ beskriver forfatterne hvordan du som lærer kan ta tilbake makten i klasserommet. Har litteraturliste.
*590  $ah
*591  $aHeftet
*594  $abm
*595  $aBokmål
*596  $a20051212160530_THERESE
*596  $a150061929
*650  $aPedagogikk
*650  $aLærerrollen
*70010$aNorberg, Sofia$eforfatter
*70010$aSunde, Bodil$eoversetter$jNorge
*7650 $esve$tMakt, känslor och lederskap i klasserummet : hur EQ kan ge arbetsro i klassen
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Nord-Troms vgs, skolested SkjervøyPedagogikk