Forfatter
Tittel Ettertanken: invitasjon til pedagogisk filosofi
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boken tar for seg pedagogisk filosofi på en ny måte og ser for seg at en kvinne får diskutere grunnleggende problemstillinger innenfor skole og utdanning med noen av de største pedagogiske tenkerne. Gjennom åtte dialoger diskuteres temaer som blant annet angår individ og samfunn, kultur og natur, godt og ondt, religionens plass i skolen og barnets rett til å være barn. Det settes også ord på hva Dewey, Pestalozzi, Sokrates og andre kunne ha sagt om barnet og skolen om vi hadde truffet dem i dag. Boken er spesielt beregnet på studenter innenfor allmennlærerutdanningen.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00001187nam 22002051 45
*00194374
*00520090902070000.0
*008 2009 a 0 00nob 2
*020 $a978-82-15-01389-3$bh.$cNkr 329.00
*08231$a370.1$zh
*096 $a370.1 Aas
*100 0$aAasen, Joar$d1948-$jn.$wÅsen, Joar
*24510$aEttertanken$binvitasjon til pedagogisk filosofi$cJoar Aasen
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2009
*300 $a258 s.
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter
*520 $aBoken tar for seg pedagogisk filosofi på en ny måte og ser for seg at en kvinne får diskutere grunnleggende problemstillinger innenfor skole og utdanning med noen av de største pedagogiske tenkerne. Gjennom åtte dialoger diskuteres temaer som blant annet angår individ og samfunn, kultur og natur, godt og ondt, religionens plass i skolen og barnets rett til å være barn. Det settes også ord på hva Dewey, Pestalozzi, Sokrates og andre kunne ha sagt om barnet og skolen om vi hadde truffet dem i dag. Boken er spesielt beregnet på studenter innenfor allmennlærerutdanningen.
*650 1$aPedagogisk filosofi
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening