Sjøvegan videregående skole

Å invitere elever til skriving: ulike perspektiver på skriveoppgaver
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Å invitere elever til skriving: ulike perspektiver på skriveoppgaver
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Flerspråklig
Hylleplassering
  • 808 Å
Eier
  • SJØVEG VG
Emne
År
  • 2015
Noter
  • Kvaliteten på skriveoppgavene elever får og utformingen av dem, har nær sammenheng med kvaliteten på tekstene elevene skriver. Derfor er det viktig at oppgavene er relevante, motiverende og tydelige. «Å invitere elever til skriving» er en antologi med artikler om skriveoppgaver i flere fag, på ulike trinn. Oppgavematerialet er hentet fra bl.a. lærebøker, eksamener og tester. Her studeres skriveoppgaver som egne typer tekster, og ulike oppgavedesign analyseres i lys av skriveteorier. Forfatterne av artiklene har forskjellig fagbakgrunn, og har varierte innfallsvinkler til analyse og vurdering av skriveoppgaver. Boken retter seg særlig mot skriveforskere, lærerstudenter og lærere i alle fag. Inneholder artikkelsammendrag og forfatteromtaler. Har bibliografi, data om bidragsyterne, sammendrag
ISBN
  • 978-82-450-1813-4
Tilgjengelige
  • 1/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00001732nam  2200277   4500
*000     n
*001120112
*008980611                a          00mul 2
*015  $a0448282$bBIBBI
*015  $a10377246$bBibliofilID
*019  $bl
*020  $a978-82-450-1813-4$bh.$cNkr 399.00
*035  $a0220563
*041  $anobnno
*0823 $25
*08231$a808$zh$25
*090  $c808$dÅ
*24500$aÅ invitere elever til skriving$bulike perspektiver på skriveoppgaver$cHildegunn Otnes (red.)
*260  $aBergen$bLandslaget for norskundervisning$ccop. 2015
*300  $a268 s.
*505  $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, sammendrag
*520  $aKvaliteten på skriveoppgavene elever får og utformingen av dem, har nær sammenheng med kvaliteten på tekstene elevene skriver. Derfor er det viktig at oppgavene er relevante, motiverende og tydelige. «Å invitere elever til skriving» er en antologi med artikler om skriveoppgaver i flere fag, på ulike trinn. Oppgavematerialet er hentet fra bl.a. lærebøker, eksamener og tester. Her studeres skriveoppgaver som egne typer tekster, og ulike oppgavedesign analyseres i lys av skriveteorier. Forfatterne av artiklene har forskjellig fagbakgrunn, og har varierte innfallsvinkler til analyse og vurdering av skriveoppgaver. Boken retter seg særlig mot skriveforskere, lærerstudenter og lærere i alle fag. Inneholder artikkelsammendrag og forfatteromtaler.
*546  $aTekst på bokmål og nynorsk
*650 1$aSkrivepedagogikk$1808$2BS
*700 0$aOtnes, Hildegunn$d1955-$jn.$ered.
*850  $aSJØVEG VG
*996  $uhttps://www.tromso.folkebibl.no/cgi-bin/websok?mode=p&tnr=220563$tlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Sjøvegan videregående skole - SkolebiblioteketLærerbiblioteket/808 Å