Sjøvegan videregående skole

Litteraturformidling og kunstopplevelse: en studie av Den kulturelle skolesekken
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Litteraturformidling og kunstopplevelse: en studie av Den kulturelle skolesekken
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 807.1 Ø
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2019
Noter
  • Gjennom den omfattende ordningen Den kulturelle skolesekken møter alle elever i norsk skole kunst minst én gang årlig, blant annet litteratur. Det kan være forfatterbesøk, forestillinger, skriveverksted eller annet. Boka undersøker hvordan litteraturformidlingen i Den kulturelle skolesekken formes og fungerer, sett fra perspektivene til alle involverte: forfatterne, kommunene og fylkenes kulturaktører, elevene, lærerne og andre. Boka er rettet mot alle som interesserer seg for hvordan en barne- og ungdomslitterær tekst blir til og formidles til barn og unge. Den er særlig nyttig for forfattere og illustratører av barne- og ungdomslitteratur, alle som arbeider med litteraturformidling samt studenter og forskere innen lærerutdanningene, bibliotekutdanning, litteraturstudier etc. Omtalen er utarbeidet av BS. Har bibliografi, data om bidragsyterne, register
ISBN
  • 978-82-02-58468-9
Tilgjengelige
  • 1/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00001736pam  22002411  4500
*001138478
*008190513                a          00nob 2
*015  $a0562184$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-02-58468-9$bheftet$cNkr 429.00
*08201$a807.1$zh$223/nor
*090  $c807.1$dØ
*100 0$aØrjasæter, Kristin$d1959-$jn.
*24510$aLitteraturformidling og kunstopplevelse$ben studie av Den kulturelle skolesekken$cKristin Ørjasæter og Anne Skaret ; med et kapittel av Hilde Hagerup
*250  $a1. utgave
*260  $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2019
*300  $a270 sider
*505  $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, register
*520  $aGjennom den omfattende ordningen Den kulturelle skolesekken møter alle elever i norsk skole kunst minst én gang årlig, blant annet litteratur. Det kan være forfatterbesøk, forestillinger, skriveverksted eller annet. Boka undersøker hvordan litteraturformidlingen i Den kulturelle skolesekken formes og fungerer, sett fra perspektivene til alle involverte: forfatterne, kommunene og fylkenes kulturaktører, elevene, lærerne og andre. Boka er rettet mot alle som interesserer seg for hvordan en barne- og ungdomslitterær tekst blir til og formidles til barn og unge. Den er særlig nyttig for forfattere og illustratører av barne- og ungdomslitteratur, alle som arbeider med litteraturformidling samt studenter og forskere innen lærerutdanningene, bibliotekutdanning, litteraturstudier etc. Omtalen er utarbeidet av BS.
*610 2$aDen kulturelle skolesekken$wkulturelle skolesekken$1372.011$2BS$9nor
*650 1$aLitteraturformidling$1807.1$2BS$415647$9nor
*700 0$aSkaret, Anne$d1974-$emedforf.$jn.
*700 0$aHagerup, Hilde$d1976-$emedforf.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Sjøvegan videregående skole - Skolebiblioteketbibliotekkontor/ 807.1 Ø