Forfatter
Tittel Litteraturformidling og kunstopplevelse: en studie av Den kulturelle skolesekken
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Gjennom den omfattende ordningen Den kulturelle skolesekken møter alle elever i norsk skole kunst minst én gang årlig, blant annet litteratur. Det kan være forfatterbesøk, forestillinger, skriveverksted eller annet. Boka undersøker hvordan litteraturformidlingen i Den kulturelle skolesekken formes og fungerer, sett fra perspektivene til alle involverte: forfatterne, kommunene og fylkenes kulturaktører, elevene, lærerne og andre. Boka er rettet mot alle som interesserer seg for hvordan en barne- og ungdomslitterær tekst blir til og formidles til barn og unge. Den er særlig nyttig for forfattere og illustratører av barne- og ungdomslitteratur, alle som arbeider med litteraturformidling samt studenter og forskere innen lærerutdanningene, bibliotekutdanning, litteraturstudier etc. Omtalen er utarbeidet av BS.
Har bibliografi, data om bidragsyterne, register
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00001736pam 22002411 4500
*001138478
*008190513 a 00nob 2
*015 $a0562184$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-02-58468-9$bheftet$cNkr 429.00
*08201$a807.1$zh$223/nor
*090 $c807.1$dØ
*100 0$aØrjasæter, Kristin$d1959-$jn.
*24510$aLitteraturformidling og kunstopplevelse$ben studie av Den kulturelle skolesekken$cKristin Ørjasæter og Anne Skaret ; med et kapittel av Hilde Hagerup
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2019
*300 $a270 sider
*505 $aHar bibliografi, data om bidragsyterne, register
*520 $aGjennom den omfattende ordningen Den kulturelle skolesekken møter alle elever i norsk skole kunst minst én gang årlig, blant annet litteratur. Det kan være forfatterbesøk, forestillinger, skriveverksted eller annet. Boka undersøker hvordan litteraturformidlingen i Den kulturelle skolesekken formes og fungerer, sett fra perspektivene til alle involverte: forfatterne, kommunene og fylkenes kulturaktører, elevene, lærerne og andre. Boka er rettet mot alle som interesserer seg for hvordan en barne- og ungdomslitterær tekst blir til og formidles til barn og unge. Den er særlig nyttig for forfattere og illustratører av barne- og ungdomslitteratur, alle som arbeider med litteraturformidling samt studenter og forskere innen lærerutdanningene, bibliotekutdanning, litteraturstudier etc. Omtalen er utarbeidet av BS.
*610 2$aDen kulturelle skolesekken$wkulturelle skolesekken$1372.011$2BS$9nor
*650 1$aLitteraturformidling$1807.1$2BS$415647$9nor
*700 0$aSkaret, Anne$d1974-$emedforf.$jn.
*700 0$aHagerup, Hilde$d1976-$emedforf.$jn.
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening