Forfatter
Tittel Dypt og grunnleggende norskfaglig: dybdelæring i teori og praksis
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Dypt og grunnleggende norskfaglig er ei bok om dybdelæring i norskfaget. I fagfornyelsen er dybdelæring et helt sentralt begrep. Ingen vet hvordan det fremtidige samfunnet vårt kommer til å se ut, men det vi vet, er at vi kan forvente raske endringer og ukjente problemstillinger. Kan dybdelæring gi elevene de nødvendige verktøyene for å løse komplekse utfordringer? Boka utforsker hva begrepet dybdelæring innebærer. Er det en undervisningsmetode, en vurderingsform eller et læringssyn? Eller en salig blanding av alt? Er dybdelæring bare et nytt buzz-ord, keiserens nye klær, eller kan det gi oss et fornyet syn på hva det er som er dypt og grunnleggende norskfaglig? Dypt og grunnleggende norskfaglig gir leseren et teoretisk grunnlag og en praktisk innføring i hva dybdelæring kan gi av muligheter i norskfaget. Norskfaget har dype røtter i dybdelæring, og boka har som mål å vise at faget både kan bli revitalisert og få ny aktualitet gjennom ulike dybdelæringsprosesser. Boka henvender seg til lærere, lærerstudenter, lærerutdannere og forskere.
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00002129nam 22003011 4500
*001139198
*008200514s2020 no ar 00nob 9
*015 $a150348848$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-450-3259-8$bheftet
*025 $a9788245032598
*040 $aBokbasen AS
*082 0$a370.1523$zh$223/nor
*082 0$a370.15$zb$223/nor
*090 $c370.15$dN
*10010$aNyhus, Jorunn Øveland$d1979-$jNO$0(NO-TrBIB)1576136030673$8f
*24510$aDypt og grunnleggende norskfaglig$bdybdelæring i teori og praksis$cJorunn Øveland Nyhus og Astrid Syse Talset
*250 $a1. utgave
*260 $aBergen$bFagbokforlaget$a[Oslo]$bLandslaget for norskundervisning$c2020
*300 $a191 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520 $aDypt og grunnleggende norskfaglig er ei bok om dybdelæring i norskfaget. I fagfornyelsen er dybdelæring et helt sentralt begrep. Ingen vet hvordan det fremtidige samfunnet vårt kommer til å se ut, men det vi vet, er at vi kan forvente raske endringer og ukjente problemstillinger. Kan dybdelæring gi elevene de nødvendige verktøyene for å løse komplekse utfordringer? Boka utforsker hva begrepet dybdelæring innebærer. Er det en undervisningsmetode, en vurderingsform eller et læringssyn? Eller en salig blanding av alt? Er dybdelæring bare et nytt buzz-ord, keiserens nye klær, eller kan det gi oss et fornyet syn på hva det er som er dypt og grunnleggende norskfaglig? Dypt og grunnleggende norskfaglig gir leseren et teoretisk grunnlag og en praktisk innføring i hva dybdelæring kan gi av muligheter i norskfaget. Norskfaget har dype røtter i dybdelæring, og boka har som mål å vise at faget både kan bli revitalisert og få ny aktualitet gjennom ulike dybdelæringsprosesser. Boka henvender seg til lærere, lærerstudenter, lærerutdannere og forskere.
*650 0$aFørskolepedagogikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aFørskolepedagogikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLæring$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLæring$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aNorsk språk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aNorsk språk$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aTalsethagen, Astrid Syse$d1983-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)9018049$8f
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening