Forfatter
Tittel Digital studieteknikk: hvordan lære i informasjonssamfunnet
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Vi får stadig nye digitale verktøy og ressurser i skolen. Teknologien har frigitt mental kapasitet for oss, men samtidig kreves det nye mentale øvelser for å håndtere den nye teknologien. Denne boken viser hvordan bruk av riktig studieteknikk kan frigjøre tid, gjøre jobben mer effektiv og bidra til bedre læring. Forfatteren deler læringsprosessen inn i tre steg: Først samle informasjon, så være aktiv i samarbeidet med andre for å prosessere informasjonen, og til slutt gjøre noe aktivt for å lære før man fremfører. Målgruppen er studenter og lærere, men boka kan også være nyttig for alle som bruker digitale verktøy. De tre bærebjelkene i denne tankegangen, og dermed i boka, er: å samle, å lære og å dele. Omtalen er utarbeidet av BS.
Har bibliografi, noter, register, sammendrag
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 pam 1
*001128143
*008 a 00nob 2
*015 $a0516138$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-02-50246-1$bh.$cNkr 269.00
*08201$a371.30281$zh$223/nor
*090 $c371.30281$dH
*100 0$aHagelia, Marianne$jn.
*24510$aDigital studieteknikk$bhvordan lære i informasjonssamfunnet$cMarianne Hagelia
*260 $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2017
*300 $a188 s.
*505 $aHar bibliografi, noter, register, sammendrag
*520 $aVi får stadig nye digitale verktøy og ressurser i skolen. Teknologien har frigitt mental kapasitet for oss, men samtidig kreves det nye mentale øvelser for å håndtere den nye teknologien. Denne boken viser hvordan bruk av riktig studieteknikk kan frigjøre tid, gjøre jobben mer effektiv og bidra til bedre læring. Forfatteren deler læringsprosessen inn i tre steg: Først samle informasjon, så være aktiv i samarbeidet med andre for å prosessere informasjonen, og til slutt gjøre noe aktivt for å lære før man fremfører. Målgruppen er studenter og lærere, men boka kan også være nyttig for alle som bruker digitale verktøy. De tre bærebjelkene i denne tankegangen, og dermed i boka, er: å samle, å lære og å dele. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aStudieteknikk$1371.30281$2BS$9nor
*950 0$aLæringsteknikk $zStudieteknikk$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening