Forfatter
Tittel Relasjonspedagogikk: samhandling og resultater i skolen
Språk
Hylleplassering
Emne
År
Noter Boken tar for seg en viktig påvirkningsfaktor i læring og atferd, nemlig relasjonen mellom elev og lærer. Boken dokumenterer denne betydningen og gir veiledning i nyere relasjonell praksis. Forskning viser at elever lærer bedre morsmål, matematikk og andre fag gjennom en positiv relasjon til sin lærer. Lærerens suksess har dermed sammenheng med relasjoner til elevene. Bokens kapitler handler blant annet om begrunnelser for relasjonspedagogikk, obligatoriske dialoger, skolens relasjonelle utfordringer, relasjonspedagogisk skolehverdag og relasjonspedagogikk som profesjon. Jan Spurkeland har skrevet flere bøker om ledelse og personalutvikling.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam
*001100095
*007
*008980611 a 00nob 2
*015 $a0271554$bBIBBI
*015 $a4882245$bBibliofilID
*019 $bl
*020 $a978-82-450-1101-2$bh.$cNkr 420.00
*0823 $25
*08231$a371.102$zh$25
*090
*096 $a371.102 S
*100 0$aSpurkeland, Jan$d1941-$jn.$3132587700
*24510$aRelasjonspedagogikk$bsamhandling og resultater i skolen$cJan Spurkeland
*260 $aBergen$bFagbokforl.$ccop. 2011
*300 $a331 s.$bfig.
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse
*520 $aBoken tar for seg en viktig påvirkningsfaktor i læring og atferd, nemlig relasjonen mellom elev og lærer. Boken dokumenterer denne betydningen og gir veiledning i nyere relasjonell praksis. Forskning viser at elever lærer bedre morsmål, matematikk og andre fag gjennom en positiv relasjon til sin lærer. Lærerens suksess har dermed sammenheng med relasjoner til elevene. Bokens kapitler handler blant annet om begrunnelser for relasjonspedagogikk, obligatoriske dialoger, skolens relasjonelle utfordringer, relasjonspedagogisk skolehverdag og relasjonspedagogikk som profesjon. Jan Spurkeland har skrevet flere bøker om ledelse og personalutvikling.
*650 1$aRelasjonspedagogikk$1371.102$9nor$2BS$31341362600
*850
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening