Forfatter
Tittel Læring gjennom praksis: en grunnbok i yrkesdidaktikk
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter "Yrkesfag" - Omslaget
Dette er en grunnbok i yrkesdidaktikk, den handler om innhold og arbeidsmåter i fag- og yrkesopplæringen. Boken er oppdatert i tråd med Fagfornyelsen. Boken tar utgangspunkt i at yrkeskompetanse utvikles gjennom yrkesrelevant, praktisk arbeid, og at dagsaktuell, framtidsrettet yrkeskompetanse er det overordnede målet for fag- og yrkesopplæringen. Den tar opp sentrale temaer i opplæringen og gir praktiske eksempler fra flere utdanningsprogrammer i skole og bedrifter. Boken er skrevet på bakgrunn av de utfordringene lærere og andre ledere av læringsarbeid møter i sin hverdag. Innholdet er basert på mange års erfaring med utviklingsarbeid, undervisning og forskning knyttet til fag- og yrkesopplæring i skole og bedrift. Bokens temaer: Fag- og yrkesopplæring, yrkeskompetanse, læring, utdanningspolitisk grunnlag og opplæringens verdigrunnlag, nye læreplaner i Fagfornyelsen, planlegging av læring og undervisning, utdyping av kategoriene i den didaktiske relasjonsmodellen, eksamen, fag- og svenneprøve, dokumentasjon av arbeid og læring, yrkesdidaktikk, tilpasset opplæring og yrkesrelevans og yrkespedagogiske arbeidsmåter i skole og bedrift. Læring gjennom praksis er en bok for alle studenter på PPU og yrkesfaglærerutdanningen, og dessuten for alle som jobber med yrkesopplæring i skole, bedrift og offentlig virksomhet.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00002348nam 22002771 4500
*001138853
*008200809s2020 no ar 00nob 9
*015 $a150351613$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-8372-124-9$bheftet
*025 $a9788283721249
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a370.113$zh$223/nor
*090 $c370.113$dH
*10010$aHaaland, Grete$d1960-$jNO$0(NO-TrBIB)90870036$8f
*24510$aLæring gjennom praksis$ben grunnbok i yrkesdidaktikk$cGrete Haaland og Sigmund E. Nilsen ; illustrasjoner: Elisabeth H. Sund
*250 $a2. utgave
*260 $aOslo$bPedlex$c2020
*300 $a349 sider$billustrasjoner$c24 cm
*500 $a"Yrkesfag" - Omslaget
*520 $aDette er en grunnbok i yrkesdidaktikk, den handler om innhold og arbeidsmåter i fag- og yrkesopplæringen. Boken er oppdatert i tråd med Fagfornyelsen. Boken tar utgangspunkt i at yrkeskompetanse utvikles gjennom yrkesrelevant, praktisk arbeid, og at dagsaktuell, framtidsrettet yrkeskompetanse er det overordnede målet for fag- og yrkesopplæringen. Den tar opp sentrale temaer i opplæringen og gir praktiske eksempler fra flere utdanningsprogrammer i skole og bedrifter. Boken er skrevet på bakgrunn av de utfordringene lærere og andre ledere av læringsarbeid møter i sin hverdag. Innholdet er basert på mange års erfaring med utviklingsarbeid, undervisning og forskning knyttet til fag- og yrkesopplæring i skole og bedrift. Bokens temaer: Fag- og yrkesopplæring, yrkeskompetanse, læring, utdanningspolitisk grunnlag og opplæringens verdigrunnlag, nye læreplaner i Fagfornyelsen, planlegging av læring og undervisning, utdyping av kategoriene i den didaktiske relasjonsmodellen, eksamen, fag- og svenneprøve, dokumentasjon av arbeid og læring, yrkesdidaktikk, tilpasset opplæring og yrkesrelevans og yrkespedagogiske arbeidsmåter i skole og bedrift. Læring gjennom praksis er en bok for alle studenter på PPU og yrkesfaglærerutdanningen, og dessuten for alle som jobber med yrkesopplæring i skole, bedrift og offentlig virksomhet.
*650 0$aYrkesrettede skoler$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aYrkesretta skolar$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aNilsen, Sigmund Egil$d1946-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)1010344$8m
*70010$aSund, Elisabeth Haaland$eillustr.$jNO$0(NO-TrBIB)1560508703405$8f
*90010$aSund, Elisabeth H.$zSund, Elisabeth Haaland$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening