Kvaløya vgs

Det (nye) nye norskfaget
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • Det (nye) nye norskfaget
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Flerspråklig
Hylleplassering
  • 372.6 (
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2019
Noter
  • Det (nye) nye norskfaget er en tekstsamling om norskfaget - som gjennom fagfornyelsen blir et nytt fag. Igjen. Eller - blir det egentlig det? Forskere, læreplanutviklere, lærere (og noen tidligere elever!) har blitt utfordret til å belyse hva fagfornyelsen innebærer, hva som er sentrale problemstillinger i norskfaget i dag, og komme med anbefalinger om veien videre. Sammen går de inn på spørsmål som: Hvordan står det til med kulturfaget norsk? Hva med språkfaget norsk? Hva sies egentlig om nynorskens rolle? Hvordan kan det nye buzz-ordet «dybdelæring» se ut dersom vi stikker innom et helt ekte klasserom? Og ikke minst: Hva kan kjerneelementene og de tverrfaglige temaene tilføre skolens viktigste fag? Forfattere: Jonas Bakken, Kjell Lars Berge, Christian Bjerke, Marte Blikstad-Balas, Irene Brendehaug, Lars August Fodstad, Tor Egil Furevikstrand, Jan Kristian Hognestad, Mari-Ann Igland, Sture Nome, Jorunn Øveland Nyhus, Kjersti Rognes Solbu, Markus Slettholm, Nanna Lilletvedt Sæten, Ole Sørhaug, Astrid Syse Talsethagen, Siv Sørås Valand, Sara Zahid, Laila Aase og Arne Johannes Aasen
ISBN
  • 978-82-450-3326-7
Tilgjengelige
  • 0/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00002144nam  22003011  4500
*001148412
*008190807s2019    no     ar         00mul 9
*015  $a150328174$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-450-3326-7$bheftet
*025  $a9788245033267
*040  $aBokbasen AS
*0410 $anobnno
*0820 $a372.6$zh$223/nor
*090  $c372.6$d(
*24504$aDet (nye) nye norskfaget$cMarte Blikstad-Balas, Kjersti Rogne Solbu (red.)
*250  $a1. utgave
*260  $bFagbokforlaget$a[Oslo]$bLandslaget for norskundervisning$c[2019]
*300  $a230 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520  $aDet (nye) nye norskfaget er en tekstsamling om norskfaget - som gjennom fagfornyelsen blir et nytt fag. Igjen. Eller - blir det egentlig det? Forskere, læreplanutviklere, lærere (og noen tidligere elever!) har blitt utfordret til å belyse hva fagfornyelsen innebærer, hva som er sentrale problemstillinger i norskfaget i dag, og komme med anbefalinger om veien videre. Sammen går de inn på spørsmål som: Hvordan står det til med kulturfaget norsk? Hva med språkfaget norsk? Hva sies egentlig om nynorskens rolle? Hvordan kan det nye buzz-ordet «dybdelæring» se ut dersom vi stikker innom et helt ekte klasserom? Og ikke minst: Hva kan kjerneelementene og de tverrfaglige temaene tilføre skolens viktigste fag? Forfattere: Jonas Bakken, Kjell Lars Berge, Christian Bjerke, Marte Blikstad-Balas, Irene Brendehaug, Lars August Fodstad, Tor Egil Furevikstrand, Jan Kristian Hognestad, Mari-Ann Igland, Sture Nome, Jorunn Øveland Nyhus, Kjersti Rognes Solbu, Markus Slettholm, Nanna Lilletvedt Sæten, Ole Sørhaug, Astrid Syse Talsethagen, Siv Sørås Valand, Sara Zahid, Laila Aase og Arne Johannes Aasen
*650 0$aNorsk språk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aNorsk språk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLæreplaner$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLæreplanar$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aBlikstad-Balas, Marte$d1982-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)14026504$8f
*70010$aSolbu, Kjersti Rognes$d1985-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)7019891$8f
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Purring sendt09.01.2023Kvaløya vgs372.6 M