Kvaløya vgs

Kunsten å bryte grenser: tverrfaglig læring i skolen
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Kunsten å bryte grenser: tverrfaglig læring i skolen
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.3 S
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2022
Noter
  • Når grensene mellom fagene i skolen brytes, vil fagene berike hverandre og styrke elevenes læring og utvikling. Det handler ikke om å «gi fra seg» tid til tverrfaglig samarbeid, men om å vinne tid. I et tverrfaglig læringsforløp vil et fag dra nytte av perspektiver fra andre fag, og elevene vil utvikle en mer helhetlig og dypere forståelse av fagets egenart og fagets plass i en sammenheng. Boken gir en god innføring i læreplanverkets intensjoner, og hvordan man som pedagog bør jobbe med å koble planene med hverandre. Den gir en rekke eksempler på hvordan man i praksis kan jobbe tverrfaglig i klasserommet. Det gis blant annet tips til kreativ tenking, problemløsing, organisering, fag- og timefordeling og ikke minst tverrfaglige metoder. Målgruppene for boken er studenter i lærerutdanning og lærere i skolen.
ISBN
  • 978-82-15-03618-2
Tilgjengelige
  • 0/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00001892nam  22002771  4500
*001148677
*008190826s2022    no     ar         00nob 9
*015  $a150329184$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-15-03618-2$bheftet
*025  $a9788215036182
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a371.3$zh$223/nor
*090  $c371.3$dS
*10010$aSunde, Dag Johannes$d1976-$jNO$0(NO-TrBIB)4009879$8m
*24510$aKunsten å bryte grenser$btverrfaglig læring i skolen$cDag Johannes Sunde og Hans-Marius Fløtre Christensen
*260  $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2022]
*300  $a198 sider$billustrasjoner$c19 cm
*520  $aNår grensene mellom fagene i skolen brytes, vil fagene berike hverandre og styrke  elevenes læring og utvikling. Det handler ikke om å «gi fra seg» tid til tverrfaglig  samarbeid, men om å vinne tid. I et tverrfaglig læringsforløp vil et fag dra nytte av  perspektiver fra andre fag, og elevene vil utvikle en mer helhetlig og dypere forståelse av fagets egenart og fagets plass i en sammenheng. Boken gir en god innføring i læreplanverkets intensjoner, og hvordan man som pedagog bør jobbe med å koble planene med hverandre. Den gir en rekke eksempler  på hvordan man i praksis kan jobbe tverrfaglig i klasserommet. Det gis blant annet  tips til kreativ tenking, problemløsing, organisering, fag- og timefordeling og ikke  minst tverrfaglige metoder. Målgruppene for boken er studenter i lærerutdanning og lærere i skolen.
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLæring$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLæring$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aChristensen, Hans-Marius Fløtre$d1972-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)1642068491134$8m
*70010$aHelgesen, Lisbeth$eillustr.$jNO$0(NO-TrBIB)1642068491135$8f
*90010$aFløtre Christensen, Hans-Marius$zChristensen, Hans-Marius Fløtre$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Utlånt02.12.2024Kvaløya vgs371.3 S