Forfatter
Tittel Kunsten å bryte grenser: tverrfaglig læring i skolen
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Når grensene mellom fagene i skolen brytes, vil fagene berike hverandre og styrke elevenes læring og utvikling. Det handler ikke om å «gi fra seg» tid til tverrfaglig samarbeid, men om å vinne tid. I et tverrfaglig læringsforløp vil et fag dra nytte av perspektiver fra andre fag, og elevene vil utvikle en mer helhetlig og dypere forståelse av fagets egenart og fagets plass i en sammenheng. Boken gir en god innføring i læreplanverkets intensjoner, og hvordan man som pedagog bør jobbe med å koble planene med hverandre. Den gir en rekke eksempler på hvordan man i praksis kan jobbe tverrfaglig i klasserommet. Det gis blant annet tips til kreativ tenking, problemløsing, organisering, fag- og timefordeling og ikke minst tverrfaglige metoder. Målgruppene for boken er studenter i lærerutdanning og lærere i skolen.
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00001892nam 22002771 4500
*001148677
*008190826s2022 no ar 00nob 9
*015 $a150329184$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-15-03618-2$bheftet
*025 $a9788215036182
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a371.3$zh$223/nor
*090 $c371.3$dS
*10010$aSunde, Dag Johannes$d1976-$jNO$0(NO-TrBIB)4009879$8m
*24510$aKunsten å bryte grenser$btverrfaglig læring i skolen$cDag Johannes Sunde og Hans-Marius Fløtre Christensen
*260 $aOslo$bUniversitetsforlaget$c[2022]
*300 $a198 sider$billustrasjoner$c19 cm
*520 $aNår grensene mellom fagene i skolen brytes, vil fagene berike hverandre og styrke elevenes læring og utvikling. Det handler ikke om å «gi fra seg» tid til tverrfaglig samarbeid, men om å vinne tid. I et tverrfaglig læringsforløp vil et fag dra nytte av perspektiver fra andre fag, og elevene vil utvikle en mer helhetlig og dypere forståelse av fagets egenart og fagets plass i en sammenheng. Boken gir en god innføring i læreplanverkets intensjoner, og hvordan man som pedagog bør jobbe med å koble planene med hverandre. Den gir en rekke eksempler på hvordan man i praksis kan jobbe tverrfaglig i klasserommet. Det gis blant annet tips til kreativ tenking, problemløsing, organisering, fag- og timefordeling og ikke minst tverrfaglige metoder. Målgruppene for boken er studenter i lærerutdanning og lærere i skolen.
*650 0$aUndervisningsmetodikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUndervisingsmetodikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aLæring$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aLæring$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aChristensen, Hans-Marius Fløtre$d1972-$eforf.$jNO$0(NO-TrBIB)1642068491134$8m
*70010$aHelgesen, Lisbeth$eillustr.$jNO$0(NO-TrBIB)1642068491135$8f
*90010$aFløtre Christensen, Hans-Marius$zChristensen, Hans-Marius Fløtre$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening