Tittel God kommunikasjon med ASK-brukere
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boken God kommunikasjon med ASK-brukere gir en grunnleggende innføring i teori om kommunikasjon, kommunikasjonsutvikling og alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK). Den har til hensikt å formidle kunnskap som er vesentlig for å lykkes i kommunikasjon med ASK-brukere i barnehage og skole. Muligheter for god kommunikasjon både med utgangspunkt i et ASK-brukerperspektiv og et kommunikasjonspartnerperspektiv blir berørt. Videre fokuseres kartlegging og sentrale aspekter knyttet til ulike ASK-tiltak. Gjennom eksempelfortellinger vises det hvordan man kan lykkes med å legge til rette for god kommunikasjon med ASK-brukere i praksis. Innholdet har et flerfaglig perspektiv og retter seg mot nærpersoner, studenter og fagpersoner som jobber og kommuniserer med ASK-brukere. Boken er ikke ment å være en oppskriftsbok. Den er tenkt som et utgangspunkt for å kunne gjøre bevisste valg og tilrettelegginger tilpasset den enkelte ASK-bruker slik at han eller hun skal få oppleve likeverdig deltakelse og selvstendig kommunikasjon med andre barn og voksne. Kari-Anne Bottegaard Næss er utdannet allmennlærer og logoped og har en doktorgrad innenfor spesialpedagogikk. Hun jobber som førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo og er førsteamanuensis II ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Næss sine undervisnings- og forskningsinteresser er først og fremst rettet mot kommunikasjon-, språk- og leseutvikling/-vansker. Asgjerd Vea Karlsen er utdannet allmennlærer og spesialpedagog og er førstelelektor ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Hun arbeider med digitale medier og pedagogikk med vekt på tilpasset opplæring. De seneste årene har interessen hennes særlig vært rettet mot alternativ og supplerende kommunikasjon.
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00002763nam 22003251 4500
*001151431
*008150715s2015 no ar 00mul 9
*015 $a150174894$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-450-1837-0$bh.
*025 $a9788245018370
*040 $aBokbasen AS
*0410 $anobnnoswe
*0823 $a371.9046$zh$25/nor
*090 $dG
*24500$aGod kommunikasjon med ASK-brukere
*260 $aBergen$bFagbokforl.$c2015
*300 $a266 s.$bill.$c24 cm
*520 $aBoken God kommunikasjon med ASK-brukere gir en grunnleggende innføring i teori om kommunikasjon, kommunikasjonsutvikling og alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK). Den har til hensikt å formidle kunnskap som er vesentlig for å lykkes i kommunikasjon med ASK-brukere i barnehage og skole. Muligheter for god kommunikasjon både med utgangspunkt i et ASK-brukerperspektiv og et kommunikasjonspartnerperspektiv blir berørt. Videre fokuseres kartlegging og sentrale aspekter knyttet til ulike ASK-tiltak. Gjennom eksempelfortellinger vises det hvordan man kan lykkes med å legge til rette for god kommunikasjon med ASK-brukere i praksis. Innholdet har et flerfaglig perspektiv og retter seg mot nærpersoner, studenter og fagpersoner som jobber og kommuniserer med ASK-brukere. Boken er ikke ment å være en oppskriftsbok. Den er tenkt som et utgangspunkt for å kunne gjøre bevisste valg og tilrettelegginger tilpasset den enkelte ASK-bruker slik at han eller hun skal få oppleve likeverdig deltakelse og selvstendig kommunikasjon med andre barn og voksne. Kari-Anne Bottegaard Næss er utdannet allmennlærer og logoped og har en doktorgrad innenfor spesialpedagogikk. Hun jobber som førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo og er førsteamanuensis II ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Næss sine undervisnings- og forskningsinteresser er først og fremst rettet mot kommunikasjon-, språk- og leseutvikling/-vansker. Asgjerd Vea Karlsen er utdannet allmennlærer og spesialpedagog og er førstelelektor ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Hun arbeider med digitale medier og pedagogikk med vekt på tilpasset opplæring. De seneste årene har interessen hennes særlig vært rettet mot alternativ og supplerende kommunikasjon.
*650 0$aSpråkvansker$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSpråkvanskar$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aFørskolepedagogikk $2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aBarnehagar$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aSkolen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSkolen$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aKommunikasjon$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aKommunikasjon$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aNæss, Kari-Anne Bottegaard$d1971-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)5066686$8f
*70010$aKarlsen, Asgjerd Vea$d1949-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)4026611$8f
*90010$aVea Karlsen, Asgjerd$zKarlsen, Asgjerd Vea$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening