Kvaløya vgs

God kommunikasjon med ASK-brukere
Huskelisten er tom
Vis
Tittel
  • God kommunikasjon med ASK-brukere
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Flerspråklig
Hylleplassering
  • G
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2015
Noter
  • Boken God kommunikasjon med ASK-brukere gir en grunnleggende innføring i teori om kommunikasjon, kommunikasjonsutvikling og alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK). Den har til hensikt å formidle kunnskap som er vesentlig for å lykkes i kommunikasjon med ASK-brukere i barnehage og skole. Muligheter for god kommunikasjon både med utgangspunkt i et ASK-brukerperspektiv og et kommunikasjonspartnerperspektiv blir berørt. Videre fokuseres kartlegging og sentrale aspekter knyttet til ulike ASK-tiltak. Gjennom eksempelfortellinger vises det hvordan man kan lykkes med å legge til rette for god kommunikasjon med ASK-brukere i praksis. Innholdet har et flerfaglig perspektiv og retter seg mot nærpersoner, studenter og fagpersoner som jobber og kommuniserer med ASK-brukere. Boken er ikke ment å være en oppskriftsbok. Den er tenkt som et utgangspunkt for å kunne gjøre bevisste valg og tilrettelegginger tilpasset den enkelte ASK-bruker slik at han eller hun skal få oppleve likeverdig deltakelse og selvstendig kommunikasjon med andre barn og voksne. Kari-Anne Bottegaard Næss er utdannet allmennlærer og logoped og har en doktorgrad innenfor spesialpedagogikk. Hun jobber som førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo og er førsteamanuensis II ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Næss sine undervisnings- og forskningsinteresser er først og fremst rettet mot kommunikasjon-, språk- og leseutvikling/-vansker. Asgjerd Vea Karlsen er utdannet allmennlærer og spesialpedagog og er førstelelektor ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Hun arbeider med digitale medier og pedagogikk med vekt på tilpasset opplæring. De seneste årene har interessen hennes særlig vært rettet mot alternativ og supplerende kommunikasjon.
ISBN
  • 978-82-450-1837-0
Tilgjengelige
  • 1/1
Lånere på venteliste
  • 0 (0)
*00002763nam  22003251  4500
*001151431
*008150715s2015    no     ar         00mul 9
*015  $a150174894$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-450-1837-0$bh.
*025  $a9788245018370
*040  $aBokbasen AS
*0410 $anobnnoswe
*0823 $a371.9046$zh$25/nor
*090  $dG
*24500$aGod kommunikasjon med ASK-brukere
*260  $aBergen$bFagbokforl.$c2015
*300  $a266 s.$bill.$c24 cm
*520  $aBoken God kommunikasjon med ASK-brukere gir en grunnleggende innføring i teori om kommunikasjon, kommunikasjonsutvikling og alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK). Den har til hensikt å formidle kunnskap som er vesentlig for å lykkes i kommunikasjon med ASK-brukere i barnehage og skole. Muligheter for god kommunikasjon både med utgangspunkt i et ASK-brukerperspektiv og et kommunikasjonspartnerperspektiv blir berørt. Videre fokuseres kartlegging og sentrale aspekter knyttet til ulike ASK-tiltak. Gjennom eksempelfortellinger vises det hvordan man kan lykkes med å legge til rette for god kommunikasjon med ASK-brukere i praksis. Innholdet har et flerfaglig perspektiv og retter seg mot nærpersoner, studenter og fagpersoner som jobber og kommuniserer med ASK-brukere. Boken er ikke ment å være en oppskriftsbok. Den er tenkt som et utgangspunkt for å kunne gjøre bevisste valg og tilrettelegginger tilpasset den enkelte ASK-bruker slik at han eller hun skal få oppleve likeverdig deltakelse og selvstendig kommunikasjon med andre barn og voksne. Kari-Anne Bottegaard Næss er utdannet allmennlærer og logoped og har en doktorgrad innenfor spesialpedagogikk. Hun jobber som førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo og er førsteamanuensis II ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Næss sine undervisnings- og forskningsinteresser er først og fremst rettet mot kommunikasjon-, språk- og leseutvikling/-vansker. Asgjerd Vea Karlsen er utdannet allmennlærer og spesialpedagog og er førstelelektor ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Hun arbeider med digitale medier og pedagogikk med vekt på tilpasset opplæring. De seneste årene har interessen hennes særlig vært rettet mot alternativ og supplerende kommunikasjon.
*650 0$aSpråkvansker$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSpråkvanskar$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aFørskolepedagogikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aBarnehagar$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aSkolen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSkolen$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aKommunikasjon$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aKommunikasjon$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aNæss, Kari-Anne Bottegaard$d1971-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)5066686$8f
*70010$aKarlsen, Asgjerd Vea$d1949-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)4026611$8f
*90010$aVea Karlsen, Asgjerd$zKarlsen, Asgjerd Vea$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Kvaløya vgs371.9046 G