Tittel God kommunikasjon med ASK-brukere
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Boken God kommunikasjon med ASK-brukere gir en grunnleggende innføring i teori om kommunikasjon , kommunikasjon sutvikling og alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK). Den har til hensikt å formidle kunnskap som er vesentlig for å lykkes i kommunikasjon med ASK-brukere i barnehage og skole. Muligheter for god kommunikasjon både med utgangspunkt i et ASK-brukerperspektiv og et kommunikasjon spartnerperspektiv blir berørt. Videre fokuseres kartlegging og sentrale aspekter knyttet til ulike ASK-tiltak. Gjennom eksempelfortellinger vises det hvordan man kan lykkes med å legge til rette for god kommunikasjon med ASK-brukere i praksis. Innholdet har et flerfaglig perspektiv og retter seg mot nærpersoner, studenter og fagpersoner som jobber og kommuniserer med ASK-brukere. Boken er ikke ment å være en oppskriftsbok. Den er tenkt som et utgangspunkt for å kunne gjøre bevisste valg og tilrettelegginger tilpasset den enkelte ASK-bruker slik at han eller hun skal få oppleve likeverdig deltakelse og selvstendig kommunikasjon med andre barn og voksne. Kari-Anne Bottegaard Næss er utdannet allmennlærer og logoped og har en doktorgrad innenfor spesialpedagogikk. Hun jobber som førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo og er førsteamanuensis II ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Næss sine undervisnings- og forskningsinteresser er først og fremst rettet mot kommunikasjon -, språk- og leseutvikling/-vansker. Asgjerd Vea Karlsen er utdannet allmennlærer og spesialpedagog og er førstelelektor ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Hun arbeider med digitale medier og pedagogikk med vekt på tilpasset opplæring. De seneste årene har interessen hennes særlig vært rettet mot alternativ og supplerende kommunikasjon .
ISBN
Tilgjengelige
Lånere på venteliste
*00002763nam 22003251 4500
*001151431
*008150715s2015 no ar 00mul 9
*015 $a150174894$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-450-1837-0$bh.
*025 $a9788245018370
*040 $aBokbasen AS
*0410 $anobnnoswe
*0823 $a371.9046$zh$25/nor
*090 $dG
*24500$aGod kommunikasjon med ASK-brukere
*260 $aBergen$bFagbokforl.$c2015
*300 $a266 s.$bill.$c24 cm
*520 $aBoken God kommunikasjon med ASK-brukere gir en grunnleggende innføring i teori om kommunikasjon , kommunikasjon sutvikling og alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK). Den har til hensikt å formidle kunnskap som er vesentlig for å lykkes i kommunikasjon med ASK-brukere i barnehage og skole. Muligheter for god kommunikasjon både med utgangspunkt i et ASK-brukerperspektiv og et kommunikasjon spartnerperspektiv blir berørt. Videre fokuseres kartlegging og sentrale aspekter knyttet til ulike ASK-tiltak. Gjennom eksempelfortellinger vises det hvordan man kan lykkes med å legge til rette for god kommunikasjon med ASK-brukere i praksis. Innholdet har et flerfaglig perspektiv og retter seg mot nærpersoner, studenter og fagpersoner som jobber og kommuniserer med ASK-brukere. Boken er ikke ment å være en oppskriftsbok. Den er tenkt som et utgangspunkt for å kunne gjøre bevisste valg og tilrettelegginger tilpasset den enkelte ASK-bruker slik at han eller hun skal få oppleve likeverdig deltakelse og selvstendig kommunikasjon med andre barn og voksne. Kari-Anne Bottegaard Næss er utdannet allmennlærer og logoped og har en doktorgrad innenfor spesialpedagogikk. Hun jobber som førsteamanuensis ved Universitetet i Oslo og er førsteamanuensis II ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Næss sine undervisnings- og forskningsinteresser er først og fremst rettet mot kommunikasjon -, språk- og leseutvikling/-vansker. Asgjerd Vea Karlsen er utdannet allmennlærer og spesialpedagog og er førstelelektor ved Høgskolen i Sørøst-Norge. Hun arbeider med digitale medier og pedagogikk med vekt på tilpasset opplæring. De seneste årene har interessen hennes særlig vært rettet mot alternativ og supplerende kommunikasjon .
*650 0$aSpråkvansker$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSpråkvanskar$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aFørskolepedagogikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aBarnehagar$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aSkolen$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSkolen$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aKommunikasjon $2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aKommunikasjon $2Bokbasen AS$9nno
*70010$aNæss, Kari-Anne Bottegaard$d1971-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)5066686$8f
*70010$aKarlsen, Asgjerd Vea$d1949-$ered.$jNO$0(NO-TrBIB)4026611$8f
*90010$aVea Karlsen, Asgjerd$zKarlsen, Asgjerd Vea$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening