Senja vgs - Finnfjordbotn bibliotek

Digital studieteknikk: hvordan lære i informasjonssamfunnet
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Digital studieteknikk: hvordan lære i informasjonssamfunnet
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.30281 H
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2017
Noter
  • Vi får stadig nye digitale verktøy og ressurser i skolen. Teknologien har frigitt mental kapasitet for oss, men samtidig kreves det nye mentale øvelser for å håndtere den nye teknologien. Denne boken viser hvordan bruk av riktig studieteknikk kan frigjøre tid, gjøre jobben mer effektiv og bidra til bedre læring. Forfatteren deler læringsprosessen inn i tre steg: Først samle informasjon, så være aktiv i samarbeidet med andre for å prosessere informasjonen, og til slutt gjøre noe aktivt for å lære før man fremfører. Målgruppen er studenter og lærere, men boka kan også være nyttig for alle som bruker digitale verktøy. De tre bærebjelkene i denne tankegangen, og dermed i boka, er: å samle, å lære og å dele. Omtalen er utarbeidet av BS. Har bibliografi, noter, register, sammendrag
ISBN
  • 978-82-02-50246-1
Tilgjengelige
  • 1/2
Venteliste
  • 0 (0)
*000     pam         1
*001128143
*008                      a          00nob 2
*015  $a0516138$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-02-50246-1$bh.$cNkr 269.00
*08201$a371.30281$zh$223/nor
*090  $c371.30281$dH
*100 0$aHagelia, Marianne$jn.
*24510$aDigital studieteknikk$bhvordan lære i informasjonssamfunnet$cMarianne Hagelia
*260  $aOslo$bCappelen Damm akademisk$c2017
*300  $a188 s.
*505  $aHar bibliografi, noter, register, sammendrag
*520  $aVi får stadig nye digitale verktøy og ressurser i skolen. Teknologien har frigitt mental kapasitet for oss, men samtidig kreves det nye mentale øvelser for å håndtere den nye teknologien. Denne boken viser hvordan bruk av riktig studieteknikk kan frigjøre tid, gjøre jobben mer effektiv og bidra til bedre læring. Forfatteren deler læringsprosessen inn i tre steg: Først samle informasjon, så være aktiv i samarbeidet med andre for å prosessere informasjonen, og til slutt gjøre noe aktivt for å lære før man fremfører. Målgruppen er studenter og lærere, men boka kan også være nyttig for alle som bruker digitale verktøy. De tre bærebjelkene i denne tankegangen, og dermed i boka, er: å samle, å lære og å dele. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aStudieteknikk$1371.30281$2BS$9nor
*950 0$aLæringsteknikk$zStudieteknikk$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Utlånt06.12.2024Senja vgs - FinnfjordbotnSTUDIETEKNIKK 371.30281 H
Ex2Tilgjengelig Senja vgs - FinnfjordbotnSTUDIETEKNIKK 371.30281 H