Senja vgs - Finnfjordbotn bibliotek

Elevfortellinger: analyse og vurdering
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Elevfortellinger: analyse og vurdering
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.6 S
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2005
Noter
  • Boken gir grunnskolelærere faglig bakgrunn i å gi tilbakemeldinger og vurderinger av elevers skriftlige fortellinger. Tilbakemeldinger og vurderinger skal vise at læreren både har forstått og reagert på hva elevene har skrevet og hvordan de har skrevet, og det blir mer motiverende for eleven hvis tilbakemeldingene viser at læreren har forstått det de har skrevet. Fortellinger skrevet av elever fra 2. til 10. klasse blir analysert og vurdert. Ved hjelp av ulike analyseverktøy blir det vist hvordan og hvorfor ulike tekster fungerer, eller ikke fungerer, i forhold til fortellersjangeren. Boken henvender seg til lærere og studenter som arbeider, eller skal arbeide med, skriveundervisning. Har stikkordliste, ordforklaringer og litteraturliste. Bibliografi: s. 223-[226] Ordliste: s. 212-222
ISBN
  • 82-02-24575-3
  • 978-82-02-24575-7
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001629nam  22002531  4500
*001142601
*008050815                a          00nob 2
*015  $a0156749$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a82-02-24575-3$bh.
*020  $a978-82-02-24575-7$cNkr 298.00
*08231$a372.6$zh
*090  $c372.6$dS
*100 0$aSenje, Tone$d1955-$jn.
*24510$aElevfortellinger$banalyse og vurdering$cTone Senje og Synnøve Skjong
*260  $aOslo$bCappelen akademisk$ccop. 2005
*300  $a225 s.
*505  $aBibliografi: s. 223-[226]
*505  $aOrdliste: s. 212-222
*520  $aBoken gir grunnskolelærere faglig bakgrunn i å gi tilbakemeldinger og vurderinger av elevers skriftlige fortellinger. Tilbakemeldinger og vurderinger skal vise at læreren både har forstått og reagert på hva elevene har skrevet og hvordan de har skrevet, og det blir mer motiverende for eleven hvis tilbakemeldingene viser at læreren har forstått det de har skrevet. Fortellinger skrevet av elever fra 2. til 10. klasse blir analysert og vurdert. Ved hjelp av ulike analyseverktøy blir det vist hvordan og hvorfor ulike tekster fungerer, eller ikke fungerer, i forhold til fortellersjangeren. Boken henvender seg til lærere og studenter som arbeider, eller skal arbeide med, skriveundervisning. Har stikkordliste, ordforklaringer og litteraturliste.
*650 1$aSkriving$xUndervisning$0før- og grunnskolen$1372.62/3044$2BS$2BS$9nor
*700 0$aSkjong, Synnøve$d1961-$emedforf.$jn.
*950 0$aSkrivepedagogikk$zSkriving$9nor
*996  $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=315149&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Senja vgs - FinnfjordbotnPEDAGOGIKK 372.6 S