Senja vgs - Finnfjordbotn bibliotek

God leseopplæring med nasjonale prøver: om elevers leseutfordringer i et mangfold av tekster
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • God leseopplæring med nasjonale prøver: om elevers leseutfordringer i et mangfold av tekster
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.48 R
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2018
Noter
  • Som lærer skal man tilrettelegge for obligatoriske nasjonale prøver i lesing på 5., 8. og 9. trinn. Boka gir en innføring i formålet og bruksområdene ved nasjonale prøver i lesing, men også en bredere veiledning innen leseopplæring. Forfatterne drøfter blant annet ulike årsaker til lav leseforståelse hos elever, hvordan man som lærer kan bidra til å utvikle denne forståelsen, og dessuten elevers evne til å lese kritisk. De tre forfatterne har lang fartstid innen forskning og undervisning. Samtlige er ansatt ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, ved Universitetet i Oslo. Omtalen er utarbeidet av BS. Har bibliografi, noter, register
ISBN
  • 978-82-15-02905-4
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001685pam  22002531  4500
*001145899
*008                      a          00nob 2
*015  $a0530835$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-15-02905-4$bh.$cNkr 299.00
*08201$a372.482$zh$223/nor
*090  $c372.48$dR
*100 0$aRoe, Astrid$d1949-$jn.
*24510$aGod leseopplæring med nasjonale prøver$bom elevers leseutfordringer i et mangfold av tekster$cAstrid Roe, Jostein Andresen Ryen og Cecilie Weyergang
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$c2018
*300  $a206 s.$bkol. ill.
*505  $aHar bibliografi, noter, register
*520  $aSom lærer skal man tilrettelegge for obligatoriske nasjonale prøver i lesing på 5., 8. og 9. trinn. Boka gir en innføring i formålet og bruksområdene ved nasjonale prøver i lesing, men også en bredere veiledning innen leseopplæring. Forfatterne drøfter blant annet ulike årsaker til lav leseforståelse hos elever, hvordan man som lærer kan bidra til å utvikle denne forståelsen, og dessuten elevers evne til å lese kritisk. De tre forfatterne har lang fartstid innen forskning og undervisning. Samtlige er ansatt ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, ved Universitetet i Oslo. Omtalen er utarbeidet av BS.
*650 1$aNasjonale prøver$xLesing$0før- og barneskolen$1372.482$2BS$9nob
*650 2$aLeseforståelse$0før- og barneskolen$1372.47$2BS$9nob
*700 0$aRyen, Jostein Andresen$d1972-$emedforf.$jn.
*700 0$aWeyergang, Cecilie$emedforf.$jn.
*900 0$aAndresen Ryen, Jostein$zRyen, Jostein Andresen$9nor
*996  $uhttps://bibbi.mikromarc.no/mikromarc3/Detail.aspx?Unit=6475&db=bibbi&ID=582761&SU=6475$zlocal
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Senja vgs - FinnfjordbotnPEDAGOGIKK 372.48 R