Senja vgs - Finnfjordbotn bibliotek

Aksjonslæring: forskende partnerskap i skolen
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Aksjonslæring: forskende partnerskap i skolen
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371 T
Klassifikasjon
Emne
År
  • 1999
Noter
  • En av oppgavene til dagens skole er å legge grunnlaget for livslang læring. For at dette skal kunne lykkes, må også lærerne og skolelederne kunne lære i sin hverdag. De teoretiske formuleringene om tenkende og lærende skoler er på plass, men praksis henger ennå igjen, og dette kan ikke ensidig forklares med at det gis altfor små økonomiske midler til skolen. Denne boken diskuterer aksjonslæring som begrep og virksomhet. Her stilles spørsmål om hva aksjonslæring er, hvorfor det er viktig og hvordan man skal gjennomføre det. Boken har en rekke eksempler fra norske og svenske skoler. Har litteraturliste. Bibliografi: s. 157-160
ISBN
  • 82-7634-272-8
Tilgjengelige
  • 0/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000     nam         1
*00182704
*008991119                a          00nob 2
*015  $a0108930$bBIBBI
*020  $a82-7634-272-8$bh.$cNkr 313.00
*0823 $a371$zh
*090  $c371$dT
*100 0$aTiller, Tom$d1945-$jn.
*24510$aAksjonslæring$bforskende partnerskap i skolen$cTom Tiller
*260  $aKristiansand$bHøyskoleforl.$c1999
*300  $a160 s.$bfig.
*505  $aBibliografi: s. 157-160
*520  $aEn av oppgavene til dagens skole er å legge grunnlaget for livslang læring. For at dette skal kunne lykkes, må også lærerne og skolelederne kunne lære i sin hverdag. De teoretiske formuleringene om tenkende og lærende skoler er på plass, men praksis henger ennå igjen, og dette kan ikke ensidig forklares med at det gis altfor små økonomiske midler til skolen. Denne boken diskuterer aksjonslæring som begrep og virksomhet. Her stilles spørsmål om hva aksjonslæring er, hvorfor det er viktig og hvordan man skal gjennomføre det. Boken har en rekke eksempler fra norske og svenske skoler. Har litteraturliste.
*650 1$aSkolen$1371$2BS$2BS$9nor
*950 0$aSkoleverket$zSkolen$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Nr. 15313Utlånt19.03.2021Senja vgs - FinnfjordbotnPEDAGOGIKK 371.3 T