Forfatter
Tittel Aksjonslæring: forskende partnerskap i skolen
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter En av oppgavene til dagens skole er å legge grunnlaget for livslang læring. For at dette skal kunne lykkes, må også lærerne og skolelederne kunne lære i sin hverdag. De teoretiske formuleringene om tenkende og lærende skoler er på plass, men praksis henger ennå igjen, og dette kan ikke ensidig forklares med at det gis altfor små økonomiske midler til skolen . Denne boken diskuterer aksjonslæring som begrep og virksomhet. Her stilles spørsmål om hva aksjonslæring er, hvorfor det er viktig og hvordan man skal gjennomføre det. Boken har en rekke eksempler fra norske og svenske skoler. Har litteraturliste.
Bibliografi: s. 157-160
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam 1
*00182704
*008991119 a 00nob 2
*015 $a0108930$bBIBBI
*020 $a82-7634-272-8$bh.$cNkr 313.00
*0823 $a371$zh
*090 $c371$dT
*100 0$aTiller, Tom$d1945-$jn.
*24510$aAksjonslæring$bforskende partnerskap i skolen $cTom Tiller
*260 $aKristiansand$bHøyskoleforl.$c1999
*300 $a160 s.$bfig.
*505 $aBibliografi: s. 157-160
*520 $aEn av oppgavene til dagens skole er å legge grunnlaget for livslang læring. For at dette skal kunne lykkes, må også lærerne og skolelederne kunne lære i sin hverdag. De teoretiske formuleringene om tenkende og lærende skoler er på plass, men praksis henger ennå igjen, og dette kan ikke ensidig forklares med at det gis altfor små økonomiske midler til skolen . Denne boken diskuterer aksjonslæring som begrep og virksomhet. Her stilles spørsmål om hva aksjonslæring er, hvorfor det er viktig og hvordan man skal gjennomføre det. Boken har en rekke eksempler fra norske og svenske skoler. Har litteraturliste.
*650 1$aSkolen $1371$2BS$2BS$9nor
*950 0$aSkoleverket$zSkolen $9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening